Sortida a l’Adoberia dels alumnes de 2 ESO

Dijous 11 de gener, es va fer una sortida de Fòrum, a Granollers, amb l’alumnat de 2n d’ESO. En aquesta sortida els alumnes van realitzar l’activitat Els adobers i altres gremis de la ciutat, al Centre d’interpretació històrica del Granollers medieval.
La tasca s’inicià amb una visita guiada a l’Adoberia i va estar plantejada com una aproximació històrica a Granollers, a fi de deduir i comprendre com funcionava una adoberia de pells a l’antiguitat: des dels diferents processos del treball fins a l’especialització de l’ofici gremial.

Després de la visita, al taller, a partir d’una sèrie d’activitats escrites es va proposar deduir i comparar la diversitat d’oficis que solien coexistir a una vila medieval, alhora que es va reflexionar sobre l’estructuració demogràfica i social.