Món Sant Benet: visita al monestir i taller de cuina

Dimecres 9 de maig, els alumnes de 2n d’ESO van anar d’excursió al Món Sant Benet, a Sant Fruitós de Bages.
Van realitzar una visita guiada anomenada Mil anys d’història, en la qual els alumnes van fer un viatge en l’època medieval i van descobrir la vida d’un monestir amb un recorregut pels espais més emblemàtics: l’església, el claustre, el celler i les cel·les de la galeria de Montserrat. La visita els va permetre posar-se a la pell dels habitants del monestir.

També van fer el taller Setciències a la cuina, en el qual els nostres alumnes van treballar la desnaturalització de proteïnes, fent mató; l’osmosi, amb fruita i sucre; les emulsions, fent oli de xocolata i maionesa, i, finalment, les esferificacions, la directa amb suc de préssec i la inversa amb iogurt.
L’alumnat va estar molt satisfet de la sortida, ja que va gaudir molt de la visita al monestir i dels experiments culinaris.