Sortida Museu del Cinema: Els primers cineastes

Dijous 18 de gener, l’alumnat de 2n d’ESO va fer una sortida de Fòrum al Museu del Cinema de Girona.
Varen realitzar el taller Els primers cineastes, on els alumnes van conèixer i experimentar amb el gènere documental de la mà dels primers realitzadors de documentals de la història: els germans Lumière. L’activitat va tenir com a objectiu que els alumnes creessin les seves pròpies vistes documentals de la ciutat de Girona. Aquestes vistes s’havien d’inspirar en les primeres pel·lícules de la història que van ser gravades amb l’aparell que els germans Lumière van inventar, el cinematògraf, el qual va permetre retratar la vida quotidiana de la seva època.

Les diferents pràctiques que els alumnes van fer durant l’activitat van ajudar a fer que entenguessin les bases del llenguatge cinematogràfic i potenciessin valors com la necessitat del treball en equip per aconseguir resultats satisfactoris, la capacitat d’observació i la creativitat dels alumnes. Gràcies a aquesta activitat, l’alumnat ja està familiaritzat amb els plans, les càmeres i les gravacions, fet que els ajudarà en l’elaboració del projecte globalitzat del 2n trimestre, la gravació d’un documental que té com a eix la interculturalitat.
El taller es va complementar amb una visita guiada a l’exposició permanent del Museu del Cinema, on els alumnes van tenir l’oportunitat de veure un dels pocs exemplars del cinematògraf Lumière que es conserven arreu.