ALUMNES DE 2N D’ESO DE L’INSTITUT GIOLA REALITZEN UN CURT-METRATGE EN EL MARC DEL PROJECTE REACCIONA

La Miranda  és el títol que rep el curt-metratge realitzat per alumnes de 2n d’ESO del Giola sobre la memòria històrica de Llinars, i on es reivindica el paper de la dona. La finalitat del projecte és sensibilitzar i treballar, a través del cinema, la consciència social a temàtiques de solidaritat, de cooperació, de medi ambient i de cultura de pau.

El projecte es realitza en l’àmbit de l’assignatura del Projecte Xarxa. En aquesta assignatura es promou el treball cooperatiu i l’autonomia de l’alumne. Aquest any el tema central del tercer trimestre és el coneixement i la promoció del patrimoni cultural del nostre poble, Llinars del Vallès.

A través del taller de cinema del Projecte Reacciona, els/les alumnes participants han treballat tot allò relacionat amb l’aprenentatge de la imatge: com fer un guió, planificar i muntar un rodatge cinematogràfic, l’actuació de les actrius i els actors, etc, ja que el cinema és una activitat que reuneix disciplines molt variades. Seguint el procés de fabricació d’un film, els/les participants aprenen les bases de tots els oficis relacionats amb el cinema: guionista, productor/a, director/a, actor/actriu, càmera, il.luminador/a, maquillador/a, accessorista, muntador/a, etc.

El passat dilluns, 4 de juny, a l’Auditori de Cosmocaixa de Barcelona, va tenir lloc la presentació pública de les obres audiovisuals realitzades per diferents instituts de la província de Barcelona, que han participat en el taller de cinema gestionat i dinamitzat pel projecte Reacciona.

En el cas de l’alumnat de Llinars, aquesta activitat s’ha pogut realitzar gràcies al suport de l’Ajuntament de Llinars i la Fundació SGAE.

 

Enllaç curt-metratge LA MIRANDA

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>