Viatge a França

Els dies 29 i 30 d’abril, els alumnes de francès de 3r d’ESO, amb les seves professores l’Hélène Fabré i la Natàlia González, i de llatí de 1r de batxillerat, amb la Isabel Fernández i la Laura González, van anar de viatge a la Provença francesa.

Tot i que era un viatge conjunt, el grup feia una visita enfocada d’una forma o una altra depenent de la matèria que cursen i, fins i tot, en alguns moments van fer visites a espais diferents.

Els alumnes de francès van poder gaudir dels encants de la ciutat d’Arles. A la ciutat d’Avignon van fer una visita guiada molt interessant al Palais des Papes, el palau gòtic més important del món. També van poder veure el famós Pont du Gard, un aqüeducte romà del segle I. A part, van poder plasmar en un dossier pedagògic tot el que van viure i descobrir d’aquesta zona de França durant dos dies intensos.

Els alumnes de llatí van visitar Arles, Glanum i el Pont du Gard amb la intenció de conèixer les importants restes romanes de la zona i sobre tot treballar l’urbanisme romà, un dels temes importants del temari de llatí i que té un gran pes als exàmens de selectivitat d’aquesta matèria. Visitar aquestes restes els ha permès reconèixer els edificis més importants d’una ciutat romana com són el fòrum, l’amfiteatre, el teatre, els aqüeductes en enclavaments tan propers a nosaltres i que fins i tot avui dia són Patrimoni de la Humanitat. També, amb un dossier pedagògic, van treballar aquests espais i deixar constància de les restes que van visitar.