L’auberge espagnole

El dimarts 28 de Gener de 2004 els alumnes de Francés van anar als cinemes Verdi de Barcelona a veure la pel·lícula “l’auberge espagnole” en versió original subtitulada. La pel·lícula s’ha traduït a casa nostra com “una casa de locos”.

FITXA TÈCNICA

Direcció i guió: Cédric Klapisch.
Païssos: França i Espanya.
Any: 2002.
Duració: 120 min.
Interpretació: Romain Duris (Xavier), Cécile de France (Isabelle), Judith Godrèche (Anne Sophie), Audrey Tautou (Martine), Kelly Reilly (Wendy), Cristina Brondo (Soledad), Federico D’Anna (Alessandro), Barnaby Metschurat (Helmut), Christian Pagh (Lars), Xavier de Guillebon (Jean Michel), Kevin Bishop (William), Olivier Raynal (Bruce).
Producció executiva: Bruno Lévy.
Fotografia: Dominique Colin.
Montatge: Francine Sandberg.
Direcció artística: François Emmanuelli y Rosa Ros.

Estrena a Espanya: 22 Novembre 2002.

Xavier (Romain Duris)

és un jove parisenc de 27 anys que decideix anar-se a Barcelona per estudiar l’últim any de la carrera d’Econòmi-ques . Un any abans un amic del seu pare l’havia ofert la possibilitat d’ accedir a un lloc de treball al Ministeri d’Economia Francés (per al que era imprescindible parlar bé l’espanyol). Quan Xavier arriba a Barcelona ha de buscar pis, feina gens fàcil. Finalment trobarà un apartament al centre de la ciutat que compartirà amb 6 joves més. Cadascú dels seus companys/es procedeix d’un país europeu diferent: Un italià, una anglesa, un danès, una belga, un alemany i una espanyola. Tots són a la mateixa situació: estan estudiant a Barcelona gràcies a una beca ERASMUS, són joves i tenen ganes de divertir-se.

En definitiva, Una Europa resumida en un pis d’estudiants Erasmus en una pel·lícula on poger trobar tots els detalls del que significa viatjar a un país estranger i adaptar-se a una cultura, una llengua, una gent i uns costums diferents.

ENLLAÇOS

Una casa de locos