Hort escolar (Curs 07 – 08)

Hort escolar

Diari de l’hort del curs 07 – 08

Dia 15 d’octubre

S’han plantat 5 kilograms de cebes per fer calçots, pels que hem pagat 4 €. Les cebes ens les ha portat el professor Juanjo Rodríguez, que les ha aconseguit a través del professor de La Romànica Felipe Molinero que les ha comprat a un pagès. Les cebes les hem plantat prou fondes (15 centímetres) i separades com uns 30 centímetres.
Esperem poder collir-los pel final d’abril.

Dia 22 d’octubre

A la botiga MAYMO de la plaça Sant Ramon de Cerdanyola hem comprat el següent:
20 plantes d’escarola a 0,06 € la planta.
20 plantes d’enciam “maravilla” a 0,05 € la planta.
10 plantes d’api a 0,10 € la planta.
10 tacos de porros a 0,07 € el taco (a cada taco hi han un o dos porros).
20 tacos de cebes dolces per menjar tendres en amanida a 0,07 € el taco.
1 kilogram d’alls vermells tipus “Banyoles” per sembrar a 4 €.
1 capsa de llavors de pèsols “alderman” de 250 grams a 2 €.
En total ens hem gastat 11,3 €.

Dia 29 d’octubre

Hem plantat les plantes d’escarola, enciam i api a una distancia d’uns 20 a 25 centímetres (una mica més d’un pam).

Les cebes les hem plantat tal com venen al taco, en grup, amb la idea de collir, al seu moment, la que estigui més grossa i deixar les altres que continuïn fent-se. Els porros es planten d’un en un, encara que al taco vinguin més d’un.

Per plantar els alls hem de separar les diferents dents i fer-ho amb lluna minvant o lluna nova. Si no es fa així sembla ser que els alls surten de la terra i es queden a fora.
Els pèsols es poden plantar de dues maneres, d’un en un cada dos dits, o de tres en tres cada quatre dits. S’han d’enfonsar a la terra uns dos centímetres.

Dia 5 de novembre

Hem plantat els alls i hem aprofitat per fer una mica de neteja de males herbes.
Hem plantat dos “caballons” de cebes tendres.

Dia 12 de novembre

Hem sembrat els pèsols.
S’ha continuat amb l’extracció de terra del forat per fer el compostador (2 x 1,5 x 1 metres).

Diari del jardí

Dia 22 d’octubre

S’ha arranjat el parterre de l’arbre de les escales de l’edifici nou. Ha portat molta feina ja que hem hagut de remoure la terra per tal d’extreure les arrels de les males herbes.