Campus ÍTACA (Universitat Autònoma de Barcelona)

El nostre centre participa al Campus Ítaca, projecte educatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Cada any, vuit alumnes del nostre centre són seleccionats per participar al Projecte.

El Campus Ítaca és un programa socioeducatiu de la UAB per a estudiants de secundària, pioner a Catalunya i a la resta d’Europa. Només a Escòcia –Universitat d’Strathclyde- se’n fa un de característiques semblants.

A Catalunya, el percentatge d’alumnat que continua estudiant després d’acabar l’etapa d’educació secundària obligatòria (ESO) és dels més baixos d’Europa. L’objectiu d’aquest programa és animar els alumnes a continuar estudiant després de l’ESO. D’altra banda, vol ser un espai de convivència entre alumnat d’entorns socials diversos i potenciar l’ús del català com a llengua comuna. Aquests objectius, augment de la formació dels ciutadans i treball per a una major cohesió social, són objectius coincidents amb els Plans educatius d’entorn del Departament d’Educació en cooperació amb els municipis catalans.

El programa va adreçat a nois i noies de 15 anys que han acabat 3r d’ESO i que durant el proper curs, l’últim de l’etapa d’escolarització obligatòria, hauran d’optar entre accedir al món laboral, cursar algun mòdul professional de grau mitjà, o fer batxillerat.

Durant un parell de setmanes, a les darreries de 3r d’ESO (juny o juliol), l’alumnat fa una estada al Campus de la UAB. Durant el Campus comparteix Universitat amb altres alumnes d’altres centres de Catalunya, tot desenvolupant una àmplia varietat d’activitats acadèmiques i culturals, de diferents branques i disciplines universitàries (biologia, filologia, matemàtiques, enginyeria, educació…).

Per a més informació podeu consultar la web del Campus Ítaca: