Un projecte de la Biblioteca i l’Institut a la TV de Terrassa

Vallès Educa

El passat febrer va visitar l’Institut l’equip del programa de tv Vallès Educa de la t TV de Terrassa. Aquest programa pretén explicar en breus reportatges, projectes que es duguin a terme en instituts i escoles del Vallès. El projecte triat en el nostre cas va ser el “Va de llegir“, una iniciativa de la Biblioteca Esteve Paluzie per treballar lúdicament les lectures obligatòries.

La col·laboració entre la Biblioteca i el nostre institut va començar l’any 2012. En aquell primer any vam parlar al voltant de les lectures i els adolescents un cop al mes. El projecte s’anomenava Llegir a taula.

Paral·lelament es van proposar sessions trimestrals per comentar la lectura obligatòria pactada entre institut i Biblioteca. Era el SOS Lectures,

Aquest darrer curs vam substituir-lo pel Va de Llegir: el alumnes creaven un booktràiler del llibre escollit. A partir de la discussió generada es triaven les imatges, la música i els textos que constituirien el booktràiler.