Gimcana geoeducativa

El passat divendres 2 de desembre els alumnes de 1r i 2n de batxillerat que fan Ciències de la Terra van participar en una Gimcana geoeducativa organitzada per l’UAB i que va tenir lloc en les instal·lacions i jardins de la mateixa Universitat.

Els alumnes , en grups de 5 a 8, van haver d’ orientar-se amb el mapa i la bruíxola que els van proporcionar per a trobar els emplaçaments assenyalats on havien d’identificar diferents mostres minerals, roques, fòssils, trobar aquífers , aconseguir la mostra d’aigua més neta,etc…tot en el menor temps possible.

Van participar dotze grups de diferents instituts i els nostres alumnes van fer una bona feina, quedant en segona posició el grup de segon de batxillerat i en quarta i cinquena posició els dos grups de primer! Felicitats a tots ells!

La Geogimcana és una activitat lúdico-científica adreçada prioritàriament a estudiants de batxillerat de Ciències de la Terra i el Medi Ambient amb interès per a la Geologia i àmbits afins (Ciències Ambientals, Química, Ciència de Materials). L’activitat es desenvolupa al llarg d’un matí al campus de la UAB, on els participants en grups d’entre 4 a 8 persones (segons el total de participants) han de cercar amb l’ajuda d’un mapa un total de 6 punts on hauran de realitzar 6 proves de caire geològic, com ara la identificació de roques, minerals, fòssils, nivell freàtic… Les proves serveixen per introduir molt breument alguns conceptes científics per part dels controladors que trobaran a cada punt, el controlador dóna a més les instruccions per a superar la prova i al final en valora els resultats. Es fomenta a través d’una certa competició que hi hagi una introducció de coneixements de forma diferent a la convencional, lúdica i fomentant el treball en equip. Al final els participants han de tornar al punt de sortida on es fa la valoració global de cada grup i es proclama l’equip guanyador.