Concurs de Cristal·lització a l’Escola

El divendres 4 de maig de 2018 els alumnes Queralt Esteban, Claudia Laplana, Carme Nogueras i Ricard Zanca de 1r de batxillerat de l’Institut Bisbe Sivilla van participar en el VII Concurs de Cristal·lització a l’Escola que va tenir lloc al COSMOCAIXA, acompanyats pels professors Albert Rins i M.Carme Cubarsí.

El Concurs de Cristal·lització a l’Escola és una iniciativa de les universitats de Barcelona (UB), Autònoma de Barcelona (UAB) i Rovira i Virgili (URV) per portar a Catalunya un projecte de divulgació científica d’èxit en altres ciutats espanyoles i desenvolupat pel professor Juan Manuel García Ruiz, del Laboratori d’Estudis Cristal·logràfics de Granada.

El concurs comporta diferents etapes:

1. Uns professors del centre vam rebre una formació en cristal·lografia per part de la Universitat de Barcelona.

2. Posteriorment, durant el segon trimestre els alumnes del centre van aprendre a obtenir cristalls, aplicant el mètode científic i els coneixements de química. La finalitat era aconseguir cristalls grans, de qualitat i amb diferents coloracions, per això van fer diferents cristal·litzacions fins aconseguir els resultats esperats.

3. Amb els millors cristalls van confeccionar una maqueta per exposar-los i un pòster en format científic per explicar tot el procediment per aconseguir-los.

4. Finalment el dia del concurs van haver d’exposar i explicar el seu treball a un jurat, per fer-ne a valoració.

En tot moment els alumnes, amb l’ajuda dels professors del departament de Ciències Experimentals del centre, s’han mostrat molt motivats en el projecte.