Notícies del lloc

Treballs Recerca_2016
per Cristina Guergué - dimarts, 22 novembre 2016, 14:04

Divendres, 2 de desembre, a les 7 de la tarda i a la biblioteca Antoni Pladevall de Taradell, tindrà lloc una exposició pública del treballs de recerca seleccionats que van realitzar els nostres alumnes de 2n de Batxillerat.

Breu informació dels treballs:

• Títol: Com afecta la música en ...
Mostra la resta d'aquest tema
(503 paraules)
Imatge Jordi Codinachs Riera
INSTINEWS IS BACK!
per Jordi Codinachs Riera - dijous, 17 novembre 2016, 12:04

The students of 2nd of ESO A have just released their new radio programme and you can listen to it every  thursday at 16:00 on the 106.7 fm in Radio taradell. In this programme they introduce the newest videogames on the market, the advantages and disadvantages of the most popular social networks and interesting interviews to both teachers and students...so what are you waiting for? Listen to it!

Imatge Jordi Codinachs Riera
Club de lectura Ins Taradell a la biblioteca
per Jordi Codinachs Riera - dijous, 17 novembre 2016, 11:44

El proper dijous 17 de novembre a 2/4 de 6 de la tarda tens l'oportunitat de practicar el teu anglès i compartir una estona de conversa amb altres persones que també volen practicar el seu anglès (nivell FCE). Us proposem la lectura de Dracula en una versió adaptada que us proporcionaran a la biblioteca, i que després participeu  a la tertúlia per comentar-la. La conducció de la conversa anirà a càrrec d'Eva Tordera, professora d'anglès a l'Institut Taradell.

Imatge Teresa Fernández
Sortida de ceràmica
per Teresa Fernández - dijous, 17 novembre 2016, 10:16

Els alumnes de 2n d’ESO gaudeixen, un any més, de les visites a l’Escola Municipal L’Arpa de Taradell. Enguany, les sessions tenen com a referència els artistes Jorge Oteiza, Eduardo Chillida, Andreu Alfaro, Miquel Amblàs i Josep Ricard entre altres.

Amb l’ajuda de dues professores de l’Escola, la Rita i la Conxita, els joves treballen els volums, els buits, les incisions i les textures que proporciona el fang, aconseguint així crear unes belles escultures.

A més, per tal que els estudiants prenguin consciència de l’art que poden trobar al seu entorn més immediat i dels artistes més pròxims, se’ls proposa que cerquin i observin les escultures dispersades per l’espai urbà.

La valoració de la jornada ha estat molt positiva ja que les activitats fora de l’institut no només permeten la relació del centre amb l’entorn, sinó que aporten molt coneixement pràctic i útil, a més de contribuir a desenvolupar en l’alumne competències bàsiques de diferents àmbits. En aquest cas, la sortida permet conèixer el funcionament d’una escola-taller, fomenta el treball en equip, la bona relació entre els companys i potencia la creativitat en els joves, fet que sens dubte els ajudarà el seu futur professional.

Des de l’Institut estem molt contents de poder comptar amb la col·laboració de l’Escola l’Arpa per a la realització d’activitats com aquesta. Gràcies per fer-ho possible.

Imatge Elisabet Maresma
Sortida a l'exposició La màquina de pensar
per Elisabet Maresma - dijous, 17 novembre 2016, 10:15

El passat 21 d'octubre l'alumnat de primer de Batxillerat del nostre centre van poder gaudir de l'exposició La màquina de pensar. Ramon Llull i "l'ars cominatoria" al Centre de Cultura Contemporani de Barcelona, una visita organitzada pel Departament de Llengua.

L'exposició que es pot visitar fins el desembre i esdevé una fusió de tecnologia, artistes reconeguts i l'obra del gran escriptor i pensador mallorquí. L'audiovisual, els textos antics i diversos instruments tecnològics són protagonistes al llarg de la visita. Tot plegat va esdevenir la descoberta d'un nou món a través del mètode lul·lià relacionat amb diverses temàtiques de l'art, la tecnologia i la música.

D'altra banda, un passeig per alguns llocs emblemàtics del Modernisme barceloní, com els 4 Gats i la Casa Batlló, va acabar de cloure la visita a la capital catalana.

INICI DE CURS
per Cristina Guergué - dijous, 17 novembre 2016, 10:13

El curs començarà el 12 de setembre.

LA REUNIÓ DE MARES I PARES DE 1R D'ESO TINDRÀ LLOC EL PROPER DIJOUS, A LES 7 DE LA TARDA.

US HI ESPEREM!

Imatge Jordi Tosar
Nou Blog de l'AMPA de l'Institut Taradell
per Jordi Tosar - dimecres, 9 novembre 2016, 13:59

L'AMPA del nostre centre ha posat a disposició dels seus associats, i de la comunitat educativa en general, una nova eina de participació i informació. Es tracta d'un blog on hi trobareu tota la informació relacionada amb les activitats de l'associació. Hi podeu accedir des del link que us facilitem o des del menú esquerre del nostre web (apartat "AMPA INS Taradell").

REUNIONS DE PARES
per Cristina Guergué - dimarts, 25 octubre 2016, 09:30

DIMARTS, 25/10/2016: REUNIÓ PARES 1R I 2N DE BATXILLERAT, 19:00h.

DIMECRES, 26/10/2016: REUNIÓ PARES 3R ESO, 19:00H, A LA BIBLIOTECA.

DIJOUS, 27/10/2016: REUNIÓ PARES 2N ESO, 19:30H, A LA BIBLIOTECA.

Imatge Àngel Pozas
Distinció de les Proves d'Accés a la Universitat
per Àngel Pozas - dilluns, 4 juliol 2016, 11:32

La Coordinadora de les PAU a Catalunya dóna l'enhorabona per la bona feina al nostre centre.

L'Institut Taradell ha tingut en la convocatòria de juny de 2016 alumnat mereixedor de la Distinció de les Proves d'Accés a la Universitat, aquesta distinció s'atorga a tots els estudiants de Batxillerat de Catalunya que han obtingut, en la fase general, una nota superior o igual a 9 punts.