Parada de 10 minuts, com a mostra de rebuig

Dilluns, 2 d’octubre a les dotze en punt les classes de l’institut van aturar-se per poder-nos afegir a l’aturada general del país convocada per la mateixa hora. L’aturada, tal com es pot llegir al manifest,  va fer-se com a mostra de rebuig a la desproporcionada actuació de les forces de seguretat de l’estat contra els votants i participants en el referèndum. Cal tenir present que moltes de les instal·lacions que es van emprar com a col·legi electoral eren escoles de primària i instituts de secundària.

El professorat, a fi de respondre a les demandes de l’alumnat, va informar dels fets i de l’aturada de cinc minuts.  Els alumnes que estaven d’acord amb l’aturada van escoltar, voluntàriament, el manifest llegit pel director, que estava acompanyat d’una representant de les famílies, una de l’alumnat i una del PAS.

L’alumnat que va decidir de no participar en la lectura del manifest va poder romandre en un espai diferent, atès adequadament pel professorat.

Manifest llegit

La comunitat educativa de l’institut Rocagrossa que ha volgut reunir-se aquí vol condemnar enèrgicament la violència exercida per part de les forces de seguretat de l’estat per intentar impedir el referèndum convocat en el dia d’ahir.

La repressió exercida i les imatges vistes no estan en sintonia amb els valors i actituds que propaguem en els centres educatius, molts d’ells seus electorals, la qual cosa ens fa sentir encara més indignats amb les accions.

Demanem a les forces polítiques i socials treballin per trobar sortides que no vagin lligades a la violència, la repressió i la imposició. Aquestes accions mai són la solució, més aviat al contrari, agreugen els problemes.

En els centres educatius transmetem valors com la llibertat, el respecte, la tolerància i, especialment en un centre tan divers com aquest, la convivència. Accions com les d’ahir no estan en la nostra línia i, és per això, que fem aquesta concentració de rebuig a qualsevol actuació que les trepitgi.

1. Maxi

Gracias por publicar el comunicado, ya que ello nos permite tener la confianza que siempre hemos tenido en las actividades que se desarrollan en este Instituto. También ayuda a que no se generen falsas especulaciones de lo que puedan expresar o apoyar nuestros hijos en horario escolar. Aunque mis principios me llevan a pensar que los niños deberían mantenerse al margen de este tipo de hechos, por no involucrarles en el conflicto, encuentro el comunicado muy sensato y ojalá sirva para ayudar a solucionar esta situación tan compleja por la que estamos pasando. Me permito expresar mi admiración, respeto y gratitud a todo el profesorado por la labor que desempeñan con nuestros hijos. Gracias!!!!