Joventut a Islàndia

Quants cops t’han advertit pares, professors, metges o infermers sobre el perill de les drogues?

Islàndia sap com acabar amb les drogues entre adolescents, però la resta del món no escolta.

En els últims 20 anys alguna cosa ha canviat en la joventut islandesa: eren els més ebris d’Europa fa 20 anys.

El percentatge de nens entre 15 i 16 anys que alguna vegada havien pres alcohol era de 42% l’any 1998 i al 2016 només el 5%. D’altra banda, pel que fa al tabac, el percentatge de fumadors ha caigut del 23% al 3%.

En canvi, ara són el primers en el rànquing d’hàbits saludables.

El país ha aconseguit invertir la tendència substituint les xerrades antidrogues per una legislació més estricte i ha fomentat les activitats extraescolars, a més d’altres mesures efectives com imposar un toc de queda als adolescents.

Aquest pla es coneix amb el nom de Joventut a Islàndia per poder-lo exportar a d’altres països i es basa en l’esport i l’art on es pot generar una pujada d’adrenalina similar al que produeix l’efecte de les drogues.

Com a resultat, ara els joves islandesos passen més temps amb les seves famílies i obtenen millors resultats acadèmics.

Redactora: Nihal Zarkani Serrat

1. Carmen Montserrat Pérez Merino

És una pena que aquest govern aplica tot el contrari.
    L’art pel poble? Noooo pel poble no! Per a nosaltres els que dirigim i els rics!
    Pobre poble…

2. Nur

Nihad!! M’ha encantat el teu article. De fet m’ha alegrat el dia. Gràcies per compartir iniciatives que motiven i que fan pensar que si hi ha coses que no canvien no és per falta de idees sinó per lobbies que els preocupa poc el bé comú i la salut dels nostres joves.