Danica Curammeng premiada al 23è concurs d’ecopropostes de ràdio Marina

L’alumna Danica Curammeng, de 2n de Batxillerat, ha estat premiada amb un accèssit pel seu treball de recerca “El valor dels aliments: Per a què llençar si encara es pot aprofitar?”.

El lliurament de premis ha tingut lloc en un entorn privilegiat, al jardí botànic Mar i Murtra de Blanes. L’acte va tenir lloc ahir 29 de maig a les 13 h. Hi van assistir autoritats locals, representants de la Caixa en qualitat de patrocinador, professors i alumnes premiats.

En aquest treball, l’alumna posa de manifest que es llença molt de menjar com a consumidors particulars, però també quan es tracta d’empreses hoteleres o bé de grans superfícies. En parla de la funció dels bancs dels aliments i la seva important funció humanitària.

En la seva part pràctica, a mode d’exemple, demostra com en les condicions adequades podem tenir iogurts caducats diverses setmanes i fins i tot mesos, posant de relleu que la data de caducitat no hauria de figurar com a tal i que hauria de constar com a data de consum preferent.

El jurat, com a cada edició ha estat format per Martí Boada, president, Francesc Mauri i Joan Pedrola, un jurat de luxe en aquest entorn del món de l’ecologia.