Xerrada “Escola i Empresa”

INFORMEN: RICARD SERRANO I JOAN JIMÉNEZ

El dilluns 4 de juny, a l’institut Premià de Mar, a la classe de 4t E, a primera hora, es va fer la segona part d’una xerrada que s’anomena “Escola i empresa”, explicada per, Martí Casamajó.

Martí Casamajó és un home de Badalona, Barcelona, enginyer de telecomunicacions i cuiner. Treballa com a consultor a l’empresa Everis, que té diverses seus, una a Barcelona i l’altra a Mataró, i la funció d’aquesta empresa és ajudar a altres empreses amb nova tecnologia. Un consultor és un professional que proveeix de consell expert en un domini particular o àrea d’experiència. Per il·lustrar millor com es treballa a Everis es va posar un vídeo que es titula “Un dia en Everis” on es pot veure com es el dia a dia a l’empresa, i es va posar un altre vídeo sobre la transformació digital on es parla de com van evolucionant les empreses al tema d’Internet.

Clicant aquí podràs anar directament a veure’ls:

Es va començar la xerrada amb una imatge i amb la pregunta: “quantes empreses veieu aquí?” Tothom deia les mes visibles com poden ser LG, Pepsi o HSBC, encara que hi havia d’altres no tan visibles com per exemple: les marques dels cotxes, els taxis… A partir d’això es va arribar a la conclusió de que tot, o quasi bé tot, esta fet per empreses.

“Les empreses el que busquen es el benefici, però també ofereixen uns béns i serveis que són molt importants per a la societat”, explicava. Les empreses tenen coses a tenir en compte, com per exemple, quin servei fan per a la societat. Abans d’acabar i de fer qualsevol producte, les empreses tenen en compte altres aspectes com:

Mitjà: Com ho transmetem? Com ho fem?

Qualitat: Com és de bo/dolent?

Color: De quin color ha de ser?

Propaganda necessària

Les bases que normalment té una empresa són les següents:

• Lideratge
  • Empatia
  • Creativitat
  • Honestedat
  • Iniciativa
  • Compromís
  • Flexibilitat
  • Assumpció de riscos
  • Esperit d’equip
  • Esperit crític

Esperem que amb això s’hagi entès una mica millor com funcionen les empreses, especialment Everis.

1. Ricard Serrano

Es nota que els que van fer la crònica es van esmerar a fer-ho!! Encantat d’haver fer una crònica sobre aquesta majestuosa hora.

2. David Ortega

Va ser una xerrada molt interessant i entretinguda, gràcies Ricard i Joan per compartir aquesta crònica amb nosaltres.