Sortides a peu i repoblació forestal al Pic de l’Àliga i a Olèrdola per la Castanyada – 1-4ESO, octubre 2017

Tot l’alumnat del centre va gaudir d’un dia de convivència a la natura amb ocasió de la sortida de la Castanyada. Primer i Segon d’ESO van fer la ja tradicional pujada al Pic de l’Àliga, mentre que l’alumnat de Tercer i Quart va fer una marxa a peu fins a Olèrdola.

A més de diversos jocs i activitats al puig per als més joves, l’alumnat dels quatre cursos va portar a terme una repoblació forestal en diversos punts del recorregut, amb la sembra de glans, que esperem que esdevinguin grans alzines i roures en el futur.

La sembra de glans afavoreix la introducció d’espècies nobles, pròpies de les etapes més evolucionades del bosc mediterrani. També millora la biodiversitat d’un ecosistema que massa sovint es veu monopolitzat per un estrat arbori molt poc divers, dominat pel pi blanc. Això garanteix en el futur un enriquiment del bosc com a habitat per acollir a un major nombre d’espècies d’alt valor ecològic.

Galeria d’imatges de la sortida de 1r i 2n d’ESO al Pic de l’Àliga:

Galeria d’imatges de la sortida de 3r i 4t d’ESO a Olèrdola: (sis darreres fotografies d’Adrián Egea, a qui agraïm la seva col·laboració).