Els alumnes dels CFGS de GIAT-GAT visiten l’ Assut de Xerta.

El 5 de febrer l’ alumnat dels CFGS de GIAT-GAT es van dirigir a l’ edifici de la Comunitat General de Regants de la Dreta de l’ Ebre per amb la visita “La gestió i l’aprofitament de l’ aigua . Coneixença del territori “ conduïda per la Sra. Susana Ferré Ayxandri saber-ne més de la història i gestió de l’aigua que des de temps de Carles III fins a l’ actualitat la comunitat fa. Des de Amposta, un cop vist el canal de navegació Amposta-Sant Carles de la Ràpita, ens van dirigir a l’ inici de la zona de influència de la Comunitat per a visitar l’ Assut de Xerta , construït sota la direcció de Mussà Alamí, els seus 375 metres desvien l’ aigua cap als canals dret i esquerra de l’ Ebre . A l’assut vam tenir l’ oportunitat de veure la resclosa i les instal·lacions d’aquest bé declarat BCIL i els seus voltants que inclouen una farinera i un poblat iber. Tornant a Amposta , una parada a Xerta al carrer Santa Teresa ens va transportar a un món d’encant i glamur, una “dolça” visita a la Xertolina, una de les pastisseries més antigues de Catalunya, tal com ens va explicar la seva propietària i la visita no planificada a l’ Hotel Casa Ceremines on el seu amable director en Guillem Blanch ens va atendre i guiar per aquesta joia modernista on va pernoctar SM Alfons XIII , el 5 de maig de 1912, Agraïm a la Comunitat General de Regants de la Dreta de l’ Ebre i els felicitem pel seu 150 aniversari, a la Sra. Susana Ferré i al Sr. Guillem Blanch la seva amabilitat, i l’oportunitat que han facilitat al nostre alumnat de conèixer el patrimoni, cultura i modes de vida de les nostres contrades.

Professores acompanyants: Thais Bonet i Carmen Yeste.