ELS ALUMNES DEL CFGS GUIA, INFORMACIÓ I ASSISTÈNCIA TURÍSTIQUES REALITZEN TURISME DE MEMÒRIA HISTÒRICA I UNA CATA DE VINS A LA TERRA ALTA

Fora, naturalment, agradable de divagar una mica sobre la història de Gandesa i de la Terra Alta, va dir Josep Pla. Al redós d’ aquest pensament el passat 4 d’ abril, els alumnes de 1r i 2n de GIAT varen rendir visita a aquelles contrades per conèixer part dels actius turístics de la comarca : el turisme de memòria històrica , l’ enoturisme i l’ oleoturisme de la mà de dos guies de luxe. el Sr. David Tormo, Historiador i Coordinador Tècnic del  “El Centre d’ Interpretació 115 dies”, eix vertebrador del conjunt patrimonial dels Espais de la Batalla de l’Ebre, visita imprescindible per obtenir una visió de conjunt dels fets que van convertir  en ruïnes el Poble Vell, declarat BIC el 1992 per la Generalitat  i que tant ens van impressionar i el Sr.  Antoni Cutrona , Professor i Director de l’ Escola Agrària de Gandesa que ens va acollir i ens  donar a conèixer les instal·lacions on es desenvolupen les activitats del CFGM d’ elaboració d’ olis d’ oliva i vi, productes tan secularment arrelats al territori i dels que vam aprendre els principals trets d’ elaboració i elements distintius de la DO  . Moltes gràcies a tots dos per fer-nos sentir  a casa i per  la gentilesa i professionalitat amb les que ens vareu rebre i tractar i els coneixements que vau compartir amb l’alumnat.

Des de la bellesa del mirador de la  cota 705 de la Serra de Pàndols les paraules de Miguel Hernández “ tristes guerres sinó és amor l’ empresa , tristes armes sinó són les paraules “ van posar poesia  a una visita a la que li queden moltes estrofes per escriure, emocions per a viure i un punt…. i seguit.

Departament de Turisme