Xerrada de Ciència i Biotecnologia: Fent màgia al laboratori

En el marc de la Setmana de la Ciència 2017 els alumnes de 3r d’ESO i de 4t d’ESO que cursen la matèria optativa de Biologia, van assistir a la xerrada Ciència i Biotecnologia: Fent màgia al laboratori a càrrec de la Doctora Gemma Marfany, Doctora en Biologia i professora de Genètica de la Universitat de Barcelona. A la xerrada es va explicar com la genètica ens permet entendre la informació genètica dels organismes, i modificar-la, cada cop amb eines biotecnològiques més acurades i més properes, de tal manera que sembla talment com si féssim màgia. El segle XXI serà el món on la genètica formarà part del nostre dia a dia, i com a societat ens haurem de plantejar què volem fer i què volem ser.

Aquesta activitat que amb el títol genèric “La ciència en primera persona”, que ha estat organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics i el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la  Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), pretén fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat de secundària del nostre país a partir d’apropar científics a les escoles i als instituts.