Els alumnes de batxillerat assisteixen a la xerrada-taller de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica

Els alumnes de batxillerat de la modalitat de Ciències Socials han visitat la Universitat de Barcelona per a assistir a la xerrada-taller Amuntegant pilotes impartida pel Dr. Joaquim Ortega Cerdà del Departament de Matemàtiques i Informàtica. A la xerrada es va repassar la història del problema d’optimització del empaquetament d’esferes, es van comentar els avenços recents i es va relacionar amb els mètodes de detecció d’errors en la transmissió digital de dades coneguts com a codi de Hamming. Posteriorment, en un taller a la mateixa UB els alumnes van poder comprovar de forma senzilla però realista com funciona aquest codi.