2n ESO. Club de Lectura: Irina amb l’escriptora i professora Empar Fernández

La professora del Martí Dot i escriptora Empar Fernández ha organitzat el primer Club de Lectura del Martí Dot amb alguns alumnes de 2n d’ESO. Junts han anat esgranant l’obra Irina, novel·la escrita per l’Empar Fernández.

Es tracta d’un llibre ambientat entre els anys 1937 i 1939 on relata la diàspora dels nens de la guerra fills de republicans evacuats fora del país a causa de l’avenç de les tropes franquistes. Gairebé 3.000 nens van ser enviats a l’antiga URRS on viurien la Segona Guerra Mundial.

Gràcies al club de lectura, els nostres alumnes han viscut, de la mà d’Irina, la protagonista que amb tan sols vuit anys va ser enviada a la URSS, aquests durs episodis de nostra història recent.

Aquestes són algunes de les paraules dels integrants del club de lectura:

“Em sembla molt interessant saber què va passar amb els nens del nostre país en mig de dues guerres. És històric!” Ruben

“Jo diria que és un llibre que té en compte com era la vida abans i tot el que algunes famílies van haver de passar. A mi m’ha agradat saber com era la vida abans” Laura

“M’ha encantat. És tan interessant, t’atrapa amb intriga i no et deixa anar fins al final. A més, el fet que tingui contingut històric fa que sigui un llibre meravellós. El recomano a tothom”. Lidia Marco

“El llibre se centra en la vida d’Irina. Gràcies a ella hem pogut aprendre tot el misteri i el dolor que va patir. És un llibre fantàstic que el recomanaria a tothom però sobretot a persones de 15-16 anys perquè els farà entendre molt millor la Segona Guerra Mundial”

Africa

“Aquest llibre m’ha encantat perquè aprens molt d’història i a més a més és molt entretingut. És una tragèdia que s’ha de relatar per no oblidar el passat. El meu personatge favorit ha estat el Santiago ja que era una persona molt introvertida que al llarg de la història va canviant d’actitud. M’agradaria llegir més llibres com aquest”

Nerea Oyola