XERRADA SOBRE EMPATIA

Dins el programa “Sigues tu”, impulsat per la Diputació de Girona, els grups de 2n d’ESO van fer a l’aula una sessió sobre empatia.

L‘alumnat de segon de 2n ha realitzat una sessió del Programa “Sigues tu” que s’engloba dins el marc del Pla d’Acció Tutorial. “Sigues tu” és un programa de salut que no només tracta aquest tema des de l’òptica dels bons hàbits, sinó que també ens introdueix les deu habilitats per a la vida que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) qualifica com a «bàsiques»: la comunicació interpersonal, la capacitat de negociació i rebuig, l’empatia, la col·laboració i el treball en equip, l’advocació i la defensa d’interessos col·lectius, la presa de decisions, la resolució de problemes, el pensament crític, el control intern, l’autoestima i la gestió de les emocions i els sentiments i de les tensions i l’estrès.

En aquesta sessió s’ha focalitzat l’atenció amb una de les habilitats: l’empatia. Sota el principi “Sense comparar ni exigir” les dinamitzadores han proposat activitats a l’alumnat per desenvolupar l’habilitat de connectar amb l’altra persona per escoltar i comprendre les seves necessitats, per donar-li resposta d’una manera solidària, d’acord amb les circumstàncies.

Ben segur que ha estat una sessió ben profitosa!