AMPA DE LA SECCIÓ D’INSTITUT de Maçanet de la Selvafefghetu
L’AMPA és l’entitat sense ànim de lucre que agrupa totes les famílies d’alumnes
de l’Institut,l’Institut l’objectiu de la qual és treballar en col·laboració amb el centre, per tal demantenir i millorar la qualitat de l’ensenyament que reben els nostres fills i filles.
L’AMPA és oberta a la participació i col·laboració de totes les famílies que ho desitgin.
Els ingressos de l’AMPA provenen de les quotes dels socis i ajuts o subvencions de l’ajuntament (i /o d’altres organismes) per als nostres projectes. L’aplicació dels ingressos reverteix íntegrament a l’institut, com a suport econòmic per a les necessitats del centre: dotació de recursos didàctics, inversió en infraestructura i aportacions
per a activitats especifiques, festes culturals escolars, etc.
PROJECTES QUE PORTA A TERME L’AMPA:
L’AMPA :

1.COMISSIÓ DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES                                                                                                                                      Es tracta d’un nou projecte implantat el curs 2014-2015. La intenció és socialitzar els llibres. L’objectiu és combinar l’estalvi econòmic i la utilització en comú i de forma racional dels recursos.
2. COMISSIÓ D’ACTITIVITATS LUDICOCULTURALS LUDICO CULTURALS                                                                    Col·laboració de l’AMPA en les festes culturals que porti a terme el centre.                                                                                          3. COMISSIÓ DE FORMACIÓ DE FAMÍLIES                                                                                                                             Participació i promoció de la formació a les famílies dels alumnes del nostre centre.                                                                          4. COMISSIÓ DE SUPORT I MILLORA DE LES INFRAESTRUCTURES DEL CENTREPoder dotar el centre dels recursos d’infraestructura que siguin raonablement necessaris per a la millora de l’ensenyament i de l’estada dels nostres fills i filles en el centre.

PER QUÈ  FER – SE SOCI O SÒCIA DE L’AMPA?
Pagar la quota anual de l’AMPA no és només dipositar uns diners en un compte.
Hi ha molts àmbits en què l’AMPA pot actuar potenciant el treball del professorat, col·laborant per portar a terme les seves iniciatives i treballar conjuntament per definir el centre que volem per als nostres fills i filles.
Cal que això no sigui només l’esforç d’una part de famílies, el que farà que l’institut sigui un èxit per a tot l’alumnat serà que TOTS ens hi impliquem. Entre tots generem més recursos per poder fer més i millors accions. Entre tots, tot és més fàcil.

PER QUÈ FORMAR PART DE L’AMPA?
1. Perquè és la nostra responsabilitat participar en l’educació dels nostres fills i filles.
2. Per la necessitat d’estar units a l’hora de reivindicar aspectes que ens ajuden a millorar la qualitat d’ensenyament en el centre.
3. Perquè les iniciatives i peticions de tot el col·lectiu de famílies seran sempre més escoltades, millor considerades i estudiades per les Administracions, professorat, etc.
4. Perquè existeix una marc legal que empara el nostre dret a participar en la vida escolar del centre.
5. Per la importància de la nostra presència en el Consell Escolar i defendre els interessos de TOTS, no només els individuals.
6. Perquè si les famílies som actius col·laboradors, estem transmetent als nostres fills i filles que és important IMPLICAR-SE en una societat on podem i hem d’expressar-nos, participar i responsabilitzar-nos del nostre propi futur.

PARTICIPACIÓ I DIFERENTS DIF ERENTS NIVELLS DE COL·LABORACIÓ
. Ser membre de la Junta de l’AMPA.
. Col·laborar ajudant de manera puntual en alguna activitat.
. Aportar suggeriments per a un millor funcionament d’alguna activitat i poder-la dur a terme.
. Formar part d’alguna comissió, encara que no es formi part de la junta.

Podeu consultar els estatuts de l’AMPA en el següent enllaç.