Serveis digitals

L’oferta de serveis digitals constitueix un element molt important de l’engranatge d’un centre educatiu.

En aquesta pàgina es poden referenciar altres serveis en línia que ofereix l’escola com ara Moodle, blocs externs, aplicacions de tutoria o gestió acadèmica, aplicacions mòbils, etc.

En aquesta secció recollim tot el que fa referència a les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement d’acord amb el Pla TAC del centre. Entre altres coses, hi trobareu informació sobre la la comunicació entre els membres de la comunitat educativa, l’ús dels ordinadors a l’aula, l’accés a les llicències digitals, l’accés a les plataformes educatives del centre, consells d’ús d’internet segura, etc.

PLATAFORMA EDUCATIVA I LLIBRES DIGITALS

Plataforma de comunicació amb les famílies

Plataforma educativa amb accés als llibres digitals de cada alumne, si se n’ha adquirit la corresponent llicència. Permet fer activitats d’aprenentatge “on line” i la interacció amb el professor.

Permet també la comunicació del centre amb les famílies d’aspectes tant importants com les faltes i retards, informacions generals, …

És important haver facilitat a secretaria o als tutors un correu electrònic i un número de telèfon mòbil del pare o de la mare per poder rebre correctament aquestes comunicacions.

Construim  Llibres Digitals

El centre utilitza a l’ESO llibres digitals en la majoria de matèries. Aquest curs 2018/19 s’utilitzaran els llibres digitals de l’Editorial Cruilla.

Les compra de les llicències dels llibres digitals la gestiona l’AMPA.

ORDINADORS DE L’ALUMNAT

Des del curs 2009/10 el nostre centre ha apostat pel programa Educat 1×1 que impulsa l’ús de les noves tecnologies a l’aula. Això ha implicat equipar les aules amb les eines necessàries (canó de llum, ordinador, PDI). Aquesta proposta preveu un ordinador per cada alumne com a instrument habitual en el seu procés d’ensenyament – aprenentatge.

L’equip és propietat de la família, Aquest curs us recomanem l’adquisició d’un ordinador portàtil. Un model recomenable és el Acer B118M dissenyat específicament per usos educatius. L’equip ve amb el sistema operatiu Windows 10 Pro Academic.

Distribuidor curs 2019/20

El proper dijous 11 de juliol, les famílies esteu convidades a la presentació de l’equip que tindrà lloc a la Sala d’actes de l’Institut a les 18.00 h.

EL CENTRE A LA XARXA

La presència del nostre centre a la xarxa es pot trobar en diversos formats, de manera que fa més àgil la comunicació entre tots els membres de la comunitat educativa. Darrerament també tenim presència a les xarxes socials.

Correu electrònic: a8047376@xtec.cat

Pàgina web: http://illobregat.cat

Youtube Canal de YouTube

Facebook Pàgina de Facebook

Revista Espies: http://espieslarevista.blogspot.com

Twitter:  https://twitter.com/espiesllobregat?lang=ca

SEGURETAT INFORMÀTICA

Cada vegada més cal seguir unes determinades conductes i precaucions a l’hora de navegar per internet. L’ús de dades sense permís, l’assetjament a través de les xarxes socials o el correu electrònic, l’ús d’imatges o vídeos sense autorització i altres males pràctiques ens obliguen a ser cada dia més curosos.