Llegim en veu alta

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Aquesta setmana una selecció d’alumnes de 3r i 4t d’ESO de l’Institut participen a un Taller de lectura en veu alta organitzat per la Biblioteca Ca l’Oliveres i que va a càrrec de la narradora i actriu Jordina Biosca.

Ahir, dia 17 de novembre, es va fer la primera sessió en què vuit nois i noies escollits de l’Ins Hipàtia, juntament amb vuit estudiants de l’Ins Lliçà, van aprendre diferents maneres de llegir i dramatitzar uns simples mots o un poema. Llegir no és només una qüestió de dir paraules, sinó d’expressar-les, interpretar-les i transmetre sensacions.

Llegir un text tràgic pot esdevenir molt complicat si no et poses en el paper del que diu el text o tot el contrari: llegir un fragment tràgic amb un toc d’humor o de forma autoritària pot ser una simple caricatura i aquesta és la gràcia de fer-nos nostre un text i, com a lectura en veu alta que és, poder transmetre l’allò que nosaltres volem.

Veieu als vídeos dues de les interpretacions d’un poema tràgic.