La Noguera

CURS 2019/2020

Els alumnes de 1r d’ESO de l’Hipàtia estan fent una estada de tres dies (de l’11 al 13 de desembre )  a terres lleidatanes, concretament al Camp d’aprenentatge de La Noguera, a Sant Llorenç de Montgai.

1r dia al Camp d’aprenentatge de La Noguera, a Sant Llorenç de Montgai per treballar la temàtica de la Prehistòria.

Arribada a mig matí sense novetats ( més enllà d’haver presenciat des de l’autobús les flames de l’incendi de Montornès).Deixem les maletes a l’alberg i tot seguit participem en un taller on construïm la maqueta d’un habitatge de la Prehistòria. Després de dinar ens hem dividit en dos grups: un ha  dedicat el temps a un Taller de Pintura i Música a la Prehistòria, mentre que l’altre s’ha centrat en un Laboratori de paleoantropologia. Demà els grups intercanviaran els tallers. Totes les activitats han despertat molt d’interès i la participació de l’alumnat ha estat més que activa. Ens queda el joc de nit de després de sopar, que ja té els nostres alumnes ben intrigats.

2n dia al Camp d’aprenentatge de La Noguera

Avui, malgrat ens hem hagut d’abrigar, ens ha fet un bon dia.

Hem pogut participar en un gran ventall d’activitats: hem fet de caçadors i de paleoantropòlegs, excavacions, tallers de pintura, música i aquesta nit tocava sopar prehistòric al voltant del foc, tanmateix l’hem hagut de fer sense foguera i a cobert i també ens ho hem passat bé.

3r dia al Camp d’aprenentatge de La Noguera, a Sant Llorenç de Montgai

La previsió meteorològica per al migdia era de vents huracanats, per la qual cosa s’ha hagut de suspendre l’activitat a l’aire lliure del jaciment de la Roca dels Bous. En el seu lloc, els professors del CdA han pensat activitats alternatives dins d’aules treballant el Neolítoc: hem vist un interessantíssim reportatge en 3D sobre Otzi, L’home del Gel i hem arrodonit el matí amb tallers de ceràmica, gravats sobre pissarra i ornaments de petxina.

Després de dinar ha tocat fer la maleta i preparar-nos pel retorn a casa acompanyats d’un nou i bon record.

Aquest viatge en el temps ens ha servit, no només per reforçar i ampliar continguts d’aula en el marc del projecte Prehistòria– que fem dia a dia -des de les diverses àrees com: ciències socials, ciències naturals, educació física, visual i plàstica, música o bé llengües, sinó també per adonar-nos que, malgrat estem immersos en un món tecnològic, podem reflexionar de la importància de les coses aparentment més senzilles. I el que és més important, conviure fora de casa, de la zona de confort, amb altres companys i professors dona una autonomia i riquesa extra que d’altra manera no es pot aconseguir.

Us adjuntem testimonis fotogràfics del camp d’aprenentatge La Noguera 2019.