Experiència europea

Descripció

L’experiència europea és una estada a un país d’Europa que va més enllà d’un viatge d’estudis tradicional donat que té com a objectiu principal la vivència personal i la interacció directa amb la cultura del país d’acollida. Per tant, és una oportunitat fantàstica perquè els nostres alumnes puguin conèixer altres realitats d’una manera més propera i gaudir de la interculturalitat amb altres joves europeus.

Aquesta estada s’emmarca dins del projecte plurilingüe “Europa”, que està plantejat com un treball interdisciplinari entre matèries, permet aprenentatges oberts i ofereix un enfocament pràctic.

El “Projecte Europa” consta de les següents fases:

▹ Participació en projectes internacionals: Homemade cards for the European Day of Languages (mapa d’escoles participants)

▹ Intercanvi lingüístic entre alumnes

▹ Descoberta de la ciutat de Barcelona

▹ Estada a un país europeu  ⇨  THE EUROPEAN EXPERIENCE

▹ Mostra d’experiències ⇨  EUROPE DAY (9 de maig)

L’experiència europea suposa un repte important que ajuda a desenvolupar l’autonomia personal i fomenta valors com la tolerància i el respecte cap els altres. L’alumnat pot escollir el país de destí i el tipus d’estada que millor s’adapta a les seves preferències o circumstàncies:  intercanvi en família o camp d’aprenentatge.

En qualsevol d’aquestes dues modalitats, la finalitat de l’estada és compartir experiències amb joves europeus i ser conscients de la necessitat de relacionar-se de forma plurilingüe dins de la diversitat cultural d’Europa.

Programa d’immersió – 3r/4t ESO

L’institut Hipàtia d’Alexandria ofereix al seu alumnat la possibilitat de gaudir d’una estada de 3 setmanes en un centre educatiu d’Alemanya.

Aquest programa d’immersió és una activitat extracurricular que es desenvolupa en modalitat intercanvi d’alumnes i que consta d’una primera fase en què l’alumne o alumna del nostre centre rep a casa seva un alumne o alumna del centre col·laborador i, una segona fase, en què el nostre alumne o alumna viatja al país origen del seu company o companya.

Els objectius d’aquest programa són:

• Fomentar l’autonomia personal.
  • Millorar les competències socials.
  • Millorar l’expressió oral en llengua anglesa i alemanya.
  • Conèixer la cultura del país on es parla la llengua estrangera estudiada.

Percebre la necessitat del plurilingüisme com a eix en la millora personal i professional.