Viu les matemàtiques

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El passat divendres dia 20 de novembre, els alumnes de 1r d’ESO de l’institut Hipàtia d’Alexandria van visitar el CosmoCaixa.

Com ja fa uns anys, pels voltants de la setmana de la ciència, els alumnes participen al taller “Viu les Matemàtiques”, on descobreixen el camí més curt sobre superfícies que no són planes, superfícies amb una sola cara i una sola vora, i un petit truc matemàtic inventat per Sam Loyd i publicat en premsa com a entreteniment a les acaballes del segle XIX als EEUU.

A més, l’alumnat va poder passejar per la plaça de la ciència i per la sala de la matèria, on a més de les exposicions habituals, van poder gaudir de dues exposicions temporals: una exposició sobre el CERN i el sincrotró; i una altra sobre què ens depara el futur l’any 2010.

Sobre Sam Loyd i el seu truc matemàtic podeu llegir ell llibre de David Blanco Laserna “Sam Loyd, Matemática espectacular“. de l’editorial Nivola.

I ara un recull de les fotografies més destacades de l’activitat: