Visita a l’observatori de l’Agrupació Astronòmica de Sabadell

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

L’àrea de Biologia i Geologia ha organitzat aquest dimecres 4 de novembre la visita dels alumnes de 1r d’ESO a la seu de l’Agrupació Astronòmica de Sabadell. Es tracta de la institució d’astrònoms amateurs més important de l’Estat. L’Agrupació compta amb unes instal·lacions òptimes tant per a la divulgació com per a la recerca científiques, amb un telescopi de 50 cm de diàmetre i altres 3 telescopis especialitzats menors muntats sobre la mateixa muntura equatorial, a la seu de Sabadell, i amb un altre telescopi remot de 50 cm de diàmetre instal·lat a Àger (la Noguera).

Agrupació Astronòmica de Sabadell

Els alumnes han treballat a la matèria de Biologia i Geologia l’origen i evolució de l’univers i dels astres que el formen (cúmuls de galàxies, galàxies, sistemes planetaris, estrelles, planetes, asteroides…), i estan desenvolupant juntament amb les àrees de castellà, visual i plàstica, anglès i música un curtmetratge amb la tècnica de l’stop motion sobre el Sistema Solar i l’exploració espacial. A Sabadell els alumnes tenen l’oportunitat de resoldre tots els dubtes que els hagin sorgit durant el treball.

Després d’esmorzar al Parc de Catalunya de Sabadell, la meitat del grup pujarà a la cúpula de l’observatori per a observar el Sol, mentre que l’altra meitat realitzarà una activitat de reconeixement de la fauna i flora del parc. Després, els grups s’intercanviaran.

Els alumnes han observat la fotosfera del Sol, amb uns grups de taques ben impressionants a la part central, i també la cromosfera, amb unes destacades protuberàncies. No ens hem pogut estar de fotografiar-nos al costat del gran telescopi!

A continuació disposeu d’un recull de fotografies de la sortida:

.

I per acabar, un vídeo d’allò més divertit: un cor espontani!