Let’s create our own map of Europe

L’Hipàtia comença un nou projecte col·laboratiu a través de la plataforma e-Twinning en què participen més de trenta escoles procedents de 24 països d’Europa. El projecte es basa en enviar a totes les escoles col·laboradores una postal de la nostra ciutat i una postal del nostre país on inclourem informació bàsica com ara capital, població, idiomes i moneda, evidentment en llengua anglesa. A canvi, nosaltres també rebrem postals d’aquestes escoles que enganxarem en un mapa que els alumnes han dibuixat prèviament.

La idea és aprendre geografia d’Europa, localitzar els països a un mapa, aprendre capitals i saber situar-les al mapa així com conèixer altres ciutats europees. Tot amb un objectiu molt clar: fer que els alumnes siguin conscients de que som part d’Europa.

Aquesta acció s’emmarca dins del projecte plurilingüe de 3r ESO i és un treball interdisciplinari entre la matèria de llengua estrangera i la matèria de ciències socials en el qual col·laboren els alumnes de 3r i també els alumnes del projecte Amunt.

De fet són els alumnes de l’Amunt qui han dibuixat el mapa…

…mentre que els alumnes de 3r han escrit les diferents postals.

Ara tan sols queda esperar a anar rebent les postals que enganxarem al mapa.

Amb cada postal aprofitarem per aprendre dades bàsiques del país i la ciutat corresponent i donar color al mapa. Ja us mostrarem el resultat final!

Trobareu la informació oficial del projecte a Etwinning. A més podeu fer un seguiment del projecte aquí.