L’aparell digestiu a ritme de música

Els alumnes de 3r d’ESO han treballat l’aparell digestiu des de la matèria de Biologia i Geologia d’una manera original i artística: han creat un videoclip. Els alumnes de 3rA han decidit utilitzar una base instrumental de rap, mentre que els de 3rB van decidir utilitzar un ritme de reggae.

El primer de tot ha estat revisar els continguts de la matèria que es troben al moodle i formar grups de treball per a distribuïr-se els continguts: la boca, amb les dents, el tub digestiu (esòfag, estómac, duodè, jejú, ili, intestí gros,…) i les glàndules anexes (salivals, pàncrees i fetge).

Cada grup ha treballat amb més detall la part de la que s’ha fet responsable, i ha creat uns versos amb rima i amb la mètrica més adequada perquè mantingui el ritme de la música, tot explicant l’anatomia i funcionament de l’aparell digestiu.

Posteriorment han ajuntat tot el text, han preparat un pla de gravació en vídeo i han gravat i editat el resultat amb la subtitulació del text. Aquí teniu el resultat:

Videoclip de 3rA

La veritat és que tot i algunes imprecisions i alguns errors, ho han fet molt bé i amb un punt d’humor, i el que més s’ha de destacar és la capacitat de realitzar amb èxit un treball en grup on el grup ha estat la classe sencera, tot un repte de coordinació. Felicitats!