Sortida de 4t al Camp d’Aviació de Rosanes

Dimarts passat, dia 16 de maig, els alumnes de 4t d’ESO van visitar el Camp d’Aviació de Rosanes en el context de la matèria de Ciències Socials.

L’objectiu de la sortida era que l’alumnat pogués visitar un espai que els és conegut, el Pla de Llerona, però amb una mirada diferent. Els camps que ara es veuen durant uns mesos del 1937 van ser un  camp d’aviació militar i en queden evidències suficients per a reconstruir-lo a partir d’una passejada a peu.

12

Amb l’ajuda de la Montse i en Dani, els dos grups, van poder reconstruir el camp tot parant-nos en alguns punts clau. El darrer, la baixada al refugi antiaeri de Can Sorgues.

13

Durant tota la visita, els alumnes van poder relacionar la situació de la Guerra Civil española amb altres conflictes treballats, sobretot amb el sirià, que seguim.

A la tornada al centre, vam continuar amb la temàtica i vam veure la pel·lícula Ebre, del bressol a la batalla.