Com funciona el nostre entorn virtual?

El nostre entorn virtual es troba diversificat amb l’objectiu de proporcionar el major nombre d’instruments per a la comunicació i l’aprenentatge dels nostres alumnes. Aquí podreu aprendre a utilitzar-lo i resoldre els dubtes més comuns:

Portal web de l'Institut

Web de l’Institut

Google Apps

Revista digital de centre

Revista digital

Nodes

Calendaris

La Web de l’Institut és l’espai en xarxa de referència del nostre centre, i des d’on es pot accedir a tota la informació i a la resta d’espais virtuals.

El Moodle és l’aula virtual de l’institut. Les diferents matèries hi tenen tots els materials digitals per seguir el curs amb eficàcia (criteris d’avaluació, programació, materials digitals, continguts teòrics, exercicis, proves telemàtiques, etc.). Constitueix en sí mateix el que correspondria als llibres de text tradicionals, però molt més enriquit.

Google Apps (Google Apps for Education) és l’espai de treball en xarxa de l’institut. Cada alumne disposa d’un correu electrònic amb domini inshipatia.cat i d’un espai al núvol per treballar individualment i de forma col·laborativa per realitzar les seves activitats d’aula, els treballs de les diferents matèries i els projectes.

La Revista digital El Far d’Hipàtia és l’espai virtual de difusió de tota l’activitat educativa del centre. Tant professors com alumnes hi publiquen les notícies més destacades agrupades en nombroses categories.

El Nodes és una xarxa social privada en un entorn segur i controlat que permet als alumnes aprendre què és una xarxa social i com fer-ne un bon ús. Un espai transversal on compartir aficions, interessos i projectes…

Els Calendaris són un instrument important per a l’organització de l’agenda de les famílies i dels alumnes, doncs s’hi detallen els esdeveniments futurs (sortides i activitats extraescolars, viatges, períodes festius), així com les dates dels exàmens i de lliurament de les activitats més destacades de cadascuna de les matèries.