Tria d’optatives de 1r d’ESO

Durant el curs 2015-16, els alumnes de 1r d’ESO poden triar entre dues opcions d’assignatures complementàries en anglès
que realitzaran dues hores setmanals:

• Maths in English/ ITC in action
  • Global Scholars

MATHS IN ENGLISH / ITC IN ACTION:

En aquestes assignatures optatives, treballarem les matemàtiques i les tecnologies de la informació i la comunicació des de dos punts de vista diferents als habituals: l’anglès i les noves tecnologies.
Reforçarem el que es va fent a l’hora de matemàtiques i les eines fonamentals d’ofimàtica (Pages, Numbers, Keynote, Prezi…) que incorpora l’iPad utilitzant la llengua anglesa i fent activitats més dinàmiques i pràctiques. Treballarem amb apps de l’Ipad i potenciarem l’ús de l’anglès a nivell oral. Seran activitats variades i lúdiques, treballades de manera individual i també en grup.

Els alumnes que triin aquesta opció realitzaran les dues optatives, una de setembre a febrer i l’altra de febrer a juny.

– GLOBAL SCHOLARS:

Global Scholars és una iniciativa educativa en línia de foment de la consciència global pensada per a estudiants d’entre 10 i 13 anys. Es tracta d’un programa d’intercanvi lingüístic en anglès a través d’una plataforma virtual. És un dels projectes de Global Cities, entitat finançada per Bloomberg Philantropies, amb seu a Nova York.

L’objectiu és que, al llarg d’un curs escolar, els alumnes de diferents escoles de tot el món es comuniquin i col·laborin per dur a terme una sèrie de tasques relacionades amb un tema. El tema de treball per al curs 2015-16 és La construcció de ciutats sostenibles. Actualment, en el programa Global Scholars participen cent trenta escoles d’una vintena de països.

Els alumnes que triin aquesta opció realitzaran aquesta optativa durant tot el curs.

En aquesta optativa, el nombre de places està limitat a 22. És imprescindible que els alumnes que l’escullin tinguin un bon domini de l’anglès.

Si el nombre de sol.licituds supera el nombre de places, s’plicaran els següents criteris:

CRITERIS D’ASSIGNACIÓ DE L’OPTATIVA GLOBAL SCHOLARS

1. Nota final d’Anglès de Cicle Superior de Primària.
  2. En cas d’empat: Resultat global de Cicle Superior de Primària.
  3. Si persisteix l’empat: Nivell d’anglès en les proves externes de Competències Bàsiques. S’assignarà un valor numèric a cada qualificatiu per poder calcular la nota global.
  4. Per últim, en aquells casos que no s’hagi pogut trencar l’empat, el Consell Escolar del centre realitzarà un sorteig.

TRIA L’OPTATIVA:

Per escollir entre les dues opcions proposades, cal completar el següent FORMULARI.