La UdG, a través d’un Treball final de Màster, analitza l’aplicació de l’iPad a l’Institut Nou de Sant Gregori

Carles Fontanella Oliveras, estudiant del Màster D’educació i TIC de la UdG centra el seu treball final de màster a l’Insytitut Nou de Sant Gregori.

Amb el títol ‘Anàlisi del potencial de l’iPad a l’aula de secundària com a eina per atendre a la diversitat’, aquesta recerca el que pretén és, d’una banda, aprofundir en el coneixement cognitiu, des del punt de vista de l’aprenentatge, d’alguns alumnes de primer curs d’Educació Secundària Obligatòria de l’Institut Nou de Sant Gregori per tal d’atendre millor a la diversitat d’aquests amb la finalitat d’avançar cap a la personalització dels continguts i les activitats d’ensenyament-aprenentatge. Així mateix, veure com la utilització de les TIC de manera habitual a l’aula com a una eina més, en aquest cas de l’iPad, pot afavorir en l’atenció a la diversitat i ajudar-nos a donar una resposta més personalitzada a partir d’oferir un ventall més ampli de possibilitats, entre les quals hi hagi la que millor s’adapti a cada alumne segons el seu estil d’aprenentatge.

Els objectius principals d’aquesta recerca són:

• Determinar quin és l’estil d’aprenentatge dels alumnes.
  • Detectar les intel·ligències múltiples de l’alumnat i veure quines tenen més desenvolupades i si s’estableix alguna relació amb l’estil cognitiu.
  • Analitzar a quin estil d’aprenentatge es dóna més resposta a l’aula.
  • Veure de quina manera, mitjançant la utilització de l’iPad, podem donar una resposta educativa que s’ajusti als diferents estils d’aprenentatge de l’alumnat i que, en conseqüència, aquesta sigui més personalitzada.
  • Analitzar el comportament i l’experiència dels alumnes davant de diferents propostes les quals combinin els diferents estils d’aprenentatge o només un.
  • Analitzar els resultats en matèria d’aprenentatges, autonomia i motivació.