En el marc de l’aprenentatge pedagògic i digital, aquest any els professors de l’INS la Vall de Llémena han començat el curs amb molta empenta. Durant aquest primer trimestre, els professionals del centre han assistit a tot un seguit de tallers i xerrades orientats a desenvolupar diferents estratègies d’aprenentatge per a donar resposta a tots els àmbits del coneixement.
Des de l’àmbit científic, s’ha dut a terme un taller de Neurociència, a càrrec d’Héctor R. Martín. A través d’aquest taller s’ha iniciat una aproximació a una nova disciplina dins les ciències de l’educació que interactua amb la psicologia. A partir dels nous estudis en Neurociència es pretén comprendre com funciona el cervell i veure la importància que tenen la curiositat i l’emoció en l’adquisició de nous coneixements.
Quant a l’àmbit de les noves tecnologies, l’equip docent també ha participat en un Taller de Flipped Classroom, a càrrec de Manel Trenchs. La finalitat d’aquest taller ha estat la d’aprendre un nou mètode pedagògic orientat a transferir determinats processos d’aprenentatge fora de l’aula per tal d’utilitzar el temps de classe, i l’experiència del docent, per facilitar i potenciar altres processos d’adquisició i pràctica de coneixements dins l’aula. Dins aquest taller s’ha fet també un tast de les noves aplicacions TIC (Tecnologies de la informació i la comunicació) que han de servir per implementar l’aprenentatge basat en la creativitat i la motivació de l’alumne.