Bones Festes!

En nom de tota la comunitat educativa de L’Institut Vall de Llémena us desitgem que passeu unes bones festes i que el 2016 vingui ple de reptes i projectes que ens empenyin a treballar plegats per seguir millorant.

Entrades per a la Cantata per la Pau (UAP16)

Ja estan a la venta les entrades per anar a veure la Cantata per la Pau UAP16 al Teatre Municipal de Girona. Els passes en el quals participaran els nostres alumnes tindran lloc el dissabte 30 de gener. Els alumnes de 1rA intervindran a les 18h i els 1rB a les 20,30h.

Us recomanem que si teniu intenció de venir a veure l’espectacle, compreu les entrades avui mateix ja que s’exhauriran en qüestió d’hores (A cada passe hi ha uns 300 alumnes a l’escenari i l’aforament del teatre no arriba a 500 persones).

Les entrades les podeu comprar a les taquilles del teatre o bé en el següent enllaç:

Per recordar què és l’UAP, aquí teniu el vídeo resum de la Cantata del curs passat.

Programa de voluntariat a classe d’Alemany

Dins del programa de voluntariat, Frau Irmgards Herzing col.labora com a auxiliar de conversa en les classes d’alemany. La seva participació ha permès als alumnes millorar de manera molt notable tant la comprensió com l’expressió oral en aquest aprenentatge incial. Els alumnes de 2n d’ESO han començat aquest curs aquesta segona llengua estrangera.

Volem agrair-li la seva ajuda desinteressada.

IMG_7273 IMG_7279

Global Scholars tria el nostre institut per a la seva campanya de promoció del projecte

Bloomberg Philanthropies, en el marc del projecte Global Scholars ha escollit el nostre centre per filmar un anunci de promoció del projecte per a tot el món després d’haver quedat molt satisfets amb la imatge que van donar els nostres alumnes durant la seva visita anterior.

Dijous 10 de desembre van venir al nostre centre tres càmeres i una entrevistadora que va fer preguntes als nostres alumnes i al professorat .
Vegeu-ne les imatges i vídeos.
Llegeix més»

Projecte de tecnologia

Dins la matèria de Tecnologies s’analitzen les diferents fases del procés tecnològic i al taller es construeixen prototips, maquetes i objectes per exemplificar-les.

Tal com podeu observar al següent vídeo (realitzat per la Carla M.), els alumnes de 2n d’ESO han finalitzat fa poc el seu primer projecte i han descrit totes les operacions que han realitzat per a l’obtenció d’un objecte a partir dels materials que el constitueixen.

Segona activitat: Moments compartits

El passat 18 de novembre, els alumnes de 2n A van realitzar a la Residència Les Oliveres la segona activitat programada dins el projecte “Moments Compartits”. Aquest cop el taller anava de cuina. Els nostres alumnes van demanar les receptes dels seus plats preferits als avis i en van prendre nota per poder elaborar un receptari. També van fer unes galetes boníssimes!
Ha estat una experiència magnífica i molt educativa.

Comitè mediambiental del centre

El Comitè Mediambiental del centre ha iniciat la seva tasca amb noves propostes molt interessants i molta empenta. Aquest comitè està format per 15 alumnes voluntaris de tots els grups i liderat per les professores Maria Roca i Olga Font.

IMG_6699El passat dimecres 4 de novembre es va realitzar la primera reunió durant la qual van fer una pluja d’idees de mancances o problemes relacionats amb la sostenibilitat del nostre institut i entorn. També es va parlar de possibles solucions i actuacions per tal de ser més respectuosos amb el medi ambient, no contaminar i no gastar tanta aigua i electricitat.

Un dels primers problemes que es van detectar va ser que les aixetes dels lavabos rajaven massa estona i es malgastava molta aigua. Per solucionar-ho, hi hem posat unes brides de plàstic de manera que “enganyem” el polsador i l’aixeta queda oberta molta menys estona.

Ben aviat us donarem notícies sobre un nou element del nostre pati: el compostador.

Visita dels representants de Global Scholars

El passat 12 de novembre vam rebre la visita de Tara Welsch, representant de Global Scholars.

La Sra Welsch va venir de Nova York per visitar escoles de Polònia i Catalunya que estan dins del programa de Global Scholars. També van assistir a la classe la Mar Pérez, coordinadora de llengües estrangeres als Serveis Territorials de Girona, i Damià Perpinyà, representant de Global Scholars a Catalunya. Volem felicitar els nostres alumnes per la seva dinàmica classe i l’alt nivell que van mostrar.

FullSizeRender (2)

FullSizeRender (1)

Constitució del Consell de Delegats

IMG_6868Recentment s’ha constituït al nostre centre el Consell de Delegats, format per dos delegats de cada classe i la representant dels alumnes del Consell Escolar. La seva funció serà participar en les decisions estratègiques del centre i en l’organització d’esdeveniments, fer propostes i traslladar les inquietuds i necessitats dels alumnes a l’equip directiu.

El consell de Delegats es reunirà periòdicament per iniciativa pròpia o a petició de la direcció del centre.