Enfocament de la inclusió educativa: L’atenció a la diversitat

El progrés continuat de cada alumne/a, sigui quin sigui el seu punt de partida, per assegurar-ne el seu èxit escolar, és un dels objectius principals de l’Institut per tal de preparar l’alumnat perquè pugui continuar els seus estudis al Batxillerat, als Cicles Formatius o als Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI).
Per aquest motiu sovint treballem amb grups reduïts, o bé hi ha dos professors dins de l’aula, per facilitar el progrés individual de cada alumne/a. També considerem necessari, de cara al proper curs, realitzar agrupaments flexibles en algunes àrees tenint en compte els diferents interessos, nivells i ritmes d’aprenentatge.
L’enfoc, per tant, és el següent:

• Adequació de l’activitat docent a les necessitats educatives de cada alumne per afavorir l’èxit escolar de tots.
  • Suport personalitzat a l’alumnat des del moment en què s’identifiquen dificultats.
  • Reforç dins de l’aula, sempre que sigui possible, per afavorir entorns rics d’aprenentatge.
  • Elaboració d’activitats adaptades a les possibilitats de cada alumne en el treball en grup per tal d’afavorir la funcionalitat, la transversalitat i l’autonomia de l’aprenentatge.