Normes i funcionament

Aquestes són les normes de convivència que regeixen el funcionament del centre:

RESPECTE: Cal adreçar-se sempre amb respecte a totes les persones del centre (professorat, alumnat, personal) i respectar la seva funció. Cal respectar en tot moment el material, les instal·lacions del centre i el SILENCI als passadissos per no molestar els que estan treballant.

A LES CLASSES : Hem de treballar sempre, aixecar la mà per parlar, parlar sense cridar, no sortir de l’aula sense permís ni anar al lavabo entre classe i classe. A la classe no es pot menjar ni beure.

ALS PASSADISSOS: Cal caminar sempre pels passadissos EN SILENCI, SENSE CÓRRER NI CRIDAR.

EDIFICI: L’institut comparteix l’edifici amb l’Escola Agnès Armengol. Els alumnes de l’institut no poden entrar a les zones exclusives de l’escola. A qui se’l trobi allà sense un motiu justificat se li farà un Full d’incidència.

ASSISTÈNCIA I PUNTUALITAT: L’assistència al centre és obligatòria. Si s’ha de faltar a classe, ha de ser per un motiu important i s’ha de justificar sempre per escrit al tutor individual. Els alumnes no poden marxar sols del centre abans d’hora. Si han de marxar per un motiu justificat, han de venir els pares o un familiar major d’edat a buscar-los.
A primera hora: l’alumnat que arribi tard haurà d’anar a secretaria per apuntar-se i també se li anotarà l’hora d’arribada a l’agenda. Després ha d’anar directament a la classe que li toca.
Si un alumne arriba després del primer pati sense una justificació escrita no podrà entrar al centre.
Entre classes: Si un alumne arriba tard a una de les classes, el professor li apuntarà a l’agenda el retard, i quan acumuli 4 retards el tutor individual li farà un Full d’incidència lleu. Si no porta l’agenda, el professor ho anotarà a la llista i ho comunicarà al tutor individual.
Canvis d’horari: Sempre que hi hagi un canvi d’horari que no estigui especificat a l’agenda, n’informarem els pares mitjançant una circular.
Sortides: Les sortides són un complement del treball de classe. Sempre que se’n facin n’informarem a les famílies per escrit i els pares les hauran d’autoritzar. L’autorització escrita caldrà haver-la lliurat al centre el dia abans de la sortida. Si per algun motiu un alumne no pot assistir a una sortida, ha de venir igualment al centre en l’horari habitual.
L’AGENDA: És una eina de treball per a l’alumne i un recurs de comunicació entre la família i el professorat. Caldrà portar-la sempre a classe. Si s’acumulen 3 dies sense agenda el tutor individual li farà a l’alumne un Full d’incidència lleu.
PATI I LAVABOS: L’estona de pati és d’esbarjo i per anar al lavabo. Abans de baixar al pati, es poden utilitzar els lavabos de secundària, però una vegada s’hagi baixat, només es podran utilitzar els lavabos del gimnàs.
Al pati només es pot estar a la zona de les pistes i dels porxos. Al lavabo s’hi va NOMÉS a l’hora del pati. I cal recordar que els lavabos no són llocs de reunió.
CANVIS DE CLASSE: En els canvis de classe, els alumnes han de quedar-se a l’aula i esperar-se al seu lloc fins que arribi el professor. Si s’ha de canviar d’aula, els alumnes han de portar sempre les motxilles amb ells, excepte quan vagin al pati que les podran deixar a la seva aula de referència.
MÒBIL: Per a un bon funcionament de les classes, només es permetrà utilitzar el mòbil en estona de pati. MAI ES PODRÀ UTILITZAR PER FER FOTOS.
Si s’utilitza sense autorització del professor, es requisarà fins a les 14.45h. Si hi ha reincidència o no es vol lliurar el mòbil al professor, es trucarà a casa perquè no es porti el mòbil al centre durant una setmana.
VESTUARI: Cal que l’alumne vingui al centre vestit adequada-ment. Dins la classe no es permet portar gorra.
TANCA: La tanca serveix per delimitar l’espai del centre. No s’hi pot pujar ni saltar. Si algú ho fa serà sancionat.
MANTENIR L’ENTORN NET: Cal fer ús de les papereres a l’aula i al pati. Els alumnes, dels quals es detecti que llencen papers a terra, periòdicament s’encarregaran de fer neteja del pati.