En els darrers anys, el nostre centre ha fet una aposta ferma per l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i per potenciar la diversitat metodològica a l’aula.
Pensem que en l’educació de i per al segle XXI, adreçada a un alumnat constituït ja totalment per nadius digitals, s’ha de redefinir el concepte tradicional d’alfabetització, entès com la capacitat de saber llegir i escriure (sobre paper), per adaptar també aquesta capacitat a l’ús de les eines digitals i les seves potencialitats multimodals i multimedials.
En aquest sentit, el projecte d’Educar en l´ús de les eines digitals és una aposta per la multialfabetització, entesa com la capacitat no només de llegir i escriure textos, sinó de crear i interpretar un nou llenguatge en xarxa, el de l’hipertext, en què es combinen simultàniament tots els suports que coneixem.
L’ús de les noves tecnologies es combina, a més, amb la priorització de l’aprenentatge per competències i el plantejament transversal dels continguts.
El projecte actualment ja està implementat en tots els nivells educatius i permet constatar que la utilització de les tauletes i portàtils tant a l’ESO com al batxillerat facilita a l’alumnat l’assoliment de les competències digitals. Des del curs 2020-21, a més, totes les aules del centre disposen de pantalles tàctils.
La iniciativa es recull al Projecte Educatiu de Centre (PEC) i la seva avaluació i supervisió és a càrrec de la comissió de Tecnologies d’Aprenentatge i Coneixement (TAC) i de la direcció del centre.
A cada grup classe existeix la figura de l’alumne responsable TIC, el qual, després de rebre la formació adient, s’encarrega de mantenir actualitzada l’agenda digital del seu grup-classe i d’ajudar els companys i professors en tot allò que faci referència a les eines digitals.
El projecte també incideix en l’ús responsable dels diferents dispositius electrònics (mòbils, tauletes…) tant a dins com a fora del centre.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES DE L’ÀMBIT DIGITAL