Concursos de Matemàtiques

Benvolguts/des alumnes,

Durant aquest curs hem consolidat els quatre concursos de matemàtiques en els que venim participant des de ja fa uns anys. Enguany la participació s’ha centrat en els tres primers cursos d’ESO, amb uns resultats molt i molt satisfactoris (a continuació us en donem més informació). El nombre de participants ha representat un rècord en el nostre centre, però, com tots els rècords, està per superar-lo. Des del departament de matemàtiques volem donar-vos les gràcies a tots els qui hi heu participat, esperant que hagueu gaudit de l’experiència i que la torneu a repetir l’any vinent. Moltes gràcies a totes les participants, i enhorabona als premiats!!!

PROBLEMES A L’ESPRINT

El passat 21 de febrer, 14 alumnes de 1r i 6 de 2n d’ESO vàreu participar conjuntament en el concurs telemàtic PROBLEMES A L’ESPRINT. Reunides a l’aula de mates, intercanviant idees i debatent estratègies, vau aconseguir per primera vegada en el nostre centre resoldre els deu problemes plantejats. I ho vàreu fer en poc més de 5400 segons (en aquest concurs el temps es compta així). Fantàstic resultat, fruit d’una molt bona col·laboració!

PROVES CANGUR

D’altra banda, el dijous 15 de març es van celebrar les proves CANGUR, en les quals 73 de vosaltres de 1r a 3r d’ESO vàreu participar de forma oficial. Considerem especialment destacables els resultats de:

• Pau Ruiz i Ferran Montero, de 1r d’ESO, que han quedat entre el 7% millor de Catalunya en el seu nivell. En Pau, a més, ha assolit la millor posició de 1r d’ESO del centre.
  • Marc Vega i Zhenkun Weng, de 2n d’ESO, que han quedat respectivament entre el 6% i el 8% millor de Catalunya en el seu nivell. En Marc ha aconseguit també la millor posició de tot el centre.
  • Joan Carles Montero, de 3r d’ESO, que ha quedat entre el 7% millor de Catalunya i ha obtingut la millor posició del centre en el seu nivell.

Enhorabona a tots cinc!

FEM MATEMÀTIQUES i +MATEMÀTIQUES

Per últim, set de vosaltres vàreu participar el passat dissabte 14 d’abril a la 2a Fase del FEM MATEMÀTIQUES i a la Fase Final del +MATEMÀTIQUES. Ens alegra molt poder-vos dir que en Ferran Montero, de 1r d’ESO, va quedar PRIMER classificat per participar a la Fase Final del FEM MATEMÀTIQUES el proper 5 de maig a Lleida.

A més, el mateix Ferran també formava part de l’equip guanyador de la prova per grups.

Per la seva part, Joan Carles Montero va formar part de l’equip guanyador de la Fase Final del +MATEMÀTIQUES de 3r-4t d’ESO.

Us en deixem algunes fotos més:

En Ferran i la Carol (1r ESO) concentrats en la prova individual (al fons de l’aula)

En Jordi (2n ESO) amb els seus companys a la prova per equips

La Lucía i la Jia (3r ESO) pensatives durant la segona prova

En Joan Carles (3r ESO)

La Jia (3r ESO)

La Júlia i la Lucía (3r ESO)

Aquí podeu veure un resum de la jornada:

I aquí podeu veure totes les fotos oficials:

Moltes gràcies a tots per la bona feina… I molta sort per en Ferran a Lleida!!!

El departament de matemàtiques