Treball de recerca 3r ESO

Com cada any i com a cloenda del curs, els alumnes de l’ESO realitzen el Treball de Recerca. Aquest any, els alumnes de 3r d’ESO han estudiat el tema de “La vinya i el vi”, un tema molt important en la nostra comarca tant nivell històric com per la qualitat dels nostres vins. Així, doncs, varen fer diverses sortides: una de senderisme per la ruta de les tines per apreciar la construcció d’aquestes amb pedra seca com les de la casa de les tines o les tines de les solanes. Una altre sortida,va ser a la Casa de la Culla on van aprendre a destil.lar el vi, així com apreciar les eines relacionades amb el cultiu de les vinyes i el procès des de que es cull el reim fins a convertir-lo en vi, copsant la importància de la vinya com a element configurador de la cultura mediterrània i l’abast de la D.O. del Pla del Bages. Per cert, d’on diríeu que prové el mot “Bages”?