Gamificant l’aula a 2n d’ESO: Ús de classdojo.

A 2n d’ESO aquest any estant utilitzant l’aplicació Class Dojo (www.classdojo.com) per “puntuar” l’actitud dels alumnes de cada tutoria. Després de veure el bon funcionament que va tenir l’any passat l’activitat “Guanya’t el cel” per millorar l’autoregulació dels nois i noies, aquest any han optat per utilitzar aquesta plataforma on-line per fer les valoracions.

captura-de-pantalla-2016-11-11-a-les-8-52-12 captura-de-pantalla-2016-11-11-a-les-8-52-49

En l’aplicació cada nen té un personatge (un monstre) i un marcador amb els punts. Cada setmana durant l’hora de tutoria cada alumne s’ha d’autoavaluar el seu respecte cap als companys i el tutor/a revisa l’actitud global durant la setmana (retards, incidències, etc.) Segons això, són puntuats d’una manera o una altra. A més, les classes tenen un comptador global dels punts i cada setmana poden veure quina d’elles va més bé en el rànking. Per altra banda, els pares també poden fer un seguiment dels seus fills i filles a través de la plataforma.

captura-de-pantalla-2016-11-11-a-les-8-53-24 captura-de-pantalla-2016-11-11-a-les-8-53-12

L’aplicació té altres funcions que, de moment, encara no estan utilitzant però, si l’experiència durant aquest any de “prova pilot” és positiva, no descarten fer-les servir i, fins i tot, ampliar l’ús de la plataforma a la resta d’assignatures. A final de curs els demanarem com els ha anat perquè ens expliquin els plans de futur.

Gran iniciativa!!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *