Els del Foix visitem Motoh! Barcelona

El  31 de Març els alumnes d’electromecànica van visitar el saló MOTOH! De Barcelona.

8.30 del matí, hora de l’escalfament. Res millor per a començar el dia que esmorzar xurros davant l’estació de Rubí. Aquesta no és l’activitat organitzada, però genera ambient: “profe, tens moto?”, “…vull traure’m l’A2…”, “…quina marca t’agrada?”, “…es nota la diferència entre una dos cilindres i una tetra?”.

9.15: Aplega el moment d’agafar el tren, comença el briefing, es creen petits grups que riuen, les converses van canviant, històries, anècdotes i travessures estudiantils, secrets d’equip.

A poc més de les 10 ja estem a les portes de la fira, el warm up, ens fem la foto oficial.

Semàfor en verd, arranquen els grups per a atacar les corbes de la fira. Ducati, Yamaha, Honda, KTM, Triumph, Harley-Davidson… Fabricants de renom es barregen amb altres menys coneguts per als “profans” com Husqvarna, Mondial, Indian, Royal Enfield… Mòbil en mà, es poden veure als alumnes pujant a les motos, una darrere altra, fent-se fotos, semblen la premsa. Descobrim noves marques arribades des de països orientals i altres que aposten per la mobilitat elèctrica. De tant en tant es pot veure a algun en volta perduda, però no passa res, més que una gran premi de velocitat sembla un de resistència i pot retallar-los el temps, el cansament obliga a parar en boxes. De seguida es reprén la carrera (perdó, la visita). A l’exterior es poden veure espectacles d’stunt i trial, allà s’hi acumula la gent. Més fotos, soroll, fum de roda cremada, wheelies… Afició, allò que a vegades es queda a la porta de l’institut i se’ls oblida que és la raó per la qual estan allà dins. A la fi és un dia per gaudir, però també val de reforç i empenta per a afrontar l’últim trimestre del curs, on han de fer un cop de gas i donar el millor d’ells mateixos per a arribar a la línia de meta.