ESO: Projectes eTwinning del curs 22-23

El curs 22-23 arrenca amb dos projectes internacionals a l’ESO:

2ESO: “El refranero” projecte amb cinc centres educatius: IES El Bohío de Cartagena (Murcia), Lycée Descartes de Montigny Le Bretonneux (Francia), Lycée Notre Dame de Castres (Francia), IC Margherita-L. Da Vinci d’ Avellino (Napoli) i l’Institut Joan Mercader d’Igualada (Barcelona).

Aquest projecte té un plantejament plurilingüe: llengua castellana, catalana, francesa, anglesa i italiana.

1ESO: “Mi ciudad en 5 sentidos” un projecte transversal que utilitza la llengua castellana com a vehicular. En aquest projecte participen centres de Portugal, Itàlia, Turquia, Barcelona i Tarragona.

 


 

Licitació contracte de neteja

Fins el proper 21 de novembre està establert el termini per presentar la documentació per concursar en l’adjudicació del contracte de neteja del nostre Institut.
Cal presentar la documentació requerida a la secretaria de l’Institut. L’anunci i la documentació estan publicades a la plataforma de serveis… Llegeix més»

SETMANA DE LA CIÈNCIA’22

Aquesta setmana han començat les activitats programades per la Setmana de la Ciència.

Per a l’edició d’enguany la proposta és que el  fil conductor de les activitats sigui  la innovació i el coneixement local.

En aquest enllaç podeu consultar les activitats programades: ENLLAÇ

Us continuarem informant per Instagram i per la mateixa pàgina Web de les activitats!!!

Esperem que en gaudiu!

 

MERCADERIES REPORT JA ESTÀ EN MARXA!!

Consulteu les nostres publicacions

Ja s’han publicat un parell d’articles a la Revista Escolar Digital Mercaderies Report. Podeu consultar-les al següent enllaç:

https://insjoanmercader.junior-report.media/

Mercaderies Report és una revista digital que realitza l’alumnat de 3r d’ESO dins l’optativa de Revista.

Estigueu ben atents i atentes a les noves publicacions que s’aniran penjant a la web!

 

Racons de Lectura a les aules

El curs 22-23 s’incopora una nova iniciativa al Projecte de Lectura del centre: els racons de Lectura a les aules.

Es tracta d’un espai a l’aula de cada grup-classe on poder compartir i deixar impressions, frases, comentaris, recomanacions, dibuixos… de les lectures que l’alumnat va llegint al llarg del curs.

A més, cada grup-classe podrà participar al Concurs de Sant Jordi 22-23 en la categoria “quadern de lectura” on presentaran el recull de les activitats realitzades. Les bases es comunicaran més endavant.

Jornada Centres Formadors, 5 d’octubre 2022

El passat dimecres 5 d’octubre es va dur a terme la Jornada per a Centres Formadors de la Catalunya Central a Cal Gallifa (Sant Joan de Vilatorrada).

L’acte es va iniciar amb la conferència “La formació dels futurs docents des de la mirada dels centres” a càrrec d’Antoni Portell, director del CIFE de Vic. Després d’aquesta  ponència, els i les representats dels centres convocats van participar en dinàmiques de treball i finalment es va tractar la gestió de les pràctiques als centres formadors.

Del nostre centre va participar a la jornada la coordinadora de les pràctiques, Lídia Estany, membre del Grup Impulsor i directora del centre educatiu.

Revista RED curs 22-23

L’alumnat de tercer d’ESO de l’optativa Revista ja ha engegat el projecte Revista Escolar Digital (RED) del curs 2022-2023.

Aquest mes de setembre es van dur a terme les dues primeres sessions formatives; el dia 15 de setembre es va fer la formació telemàtica per docents i el dia 21, la formació per l’alumnat.

En el programa didàctic estan previstes sessions troncals i sessions complementàries. Us informem de les sessions troncals del mes d’octubre: “Descobrim el nostre centre” i “Extra! Extra! Tenim una revista!

Mobilitats Erasmus+

El curs 2021-2022 finalitza amb mobilitat de docents a l’estranger sota el paraigua del programa europeu Erasmus+ i amb l’experiència de veure diferents maneres de treballar a centres educatius d’Europa.

El fet de ser centre formador d’estudiants de màster de professorat de secundària, ens ha permès entrar en un programa de mobilitats Europees, CETE+ (Consorci Europeu per la Transformació Educativa), organitzat en micro consorcis liderats pel Departament d’Educació en què han participat un total de 85 centres.

Després d’un intens treball de gairebé any i mig i dels entrebancs causats per la situació pandèmica, finalment s’han dut a terme dues de les tres observacions previstes a centres educatius europeus en forma de job shadowing. L’objectiu ha estat clar: veure com funcionen les pràctiques dels futurs docents fora de Catalunya.

A finals de maig ha tingut lloc la primera mobilitat a Avellino (Itàlia). En aquesta ocasió la docent de llengua i cap d’estudis adjunta del centre, Ino Rivera, ha visitat el Liceo Statale
Paolo Emilio Imbriani d’Avellino (Nàpols) https://www.liceoimbrianiavellino.edu.it/ amb docents de l’Institut El Foix (Els Monjos) i de l’Institut Torrent de les Bruixes (Santa Coloma de Gramanet) per conèixer de primera mà la
manera d’integrar els docents novells en el sistema educatiu d’aquest país.

A finals de juny s’ha produït la segona mobilitat a Schweinfurt (Alemanya) https://www.fosbos-sw.de/. El docent de tecnologia i cap d’estudis del centre, Jordi Farré, ha viatjat a aquesta ciutat situada entre
Frankfurt i Nüremberg. Conjuntament amb docents de l’Institut Torrent de les Bruixes (Santa Coloma de Gramenet) i de l’Institut Ramon de la Torre (Torredembarra) s’ha pogut conèixer
la manera de funcionar del Friedrich-Fischer Schule, un centre amb estudis postobligatoris on diversos futurs docents hi fan els seus primers entrenaments.

El paquet de mobilitats està previst que es tanqui a finals de setembre, amb la darrera mobilitat que es preveu novament a Itàlia, en aquest cas al Liceo della Rovere a Savona (Gènova) https://www.liceodellarovere.edu.it/.

Mobilitat a Avellino (Itàlia) – Maig del 2022 Mobilitat a Schweinfurt (Alemanya) – Juliol 2022

 

Informacions curs 2022-2023

Article on s’actualitzen les informacions relatives al proper curs 2022-2023.

  • LLIBRES DE TOTS ELS CURSOS I INFORMACIONS RELACIONADES: Llistats llibres 22-23 (enllaç), Iddink, servei de venda (enllaç).

Us informem que en relació al llibre de tecnologia de 4t d’ESO no es podrà adquirir a través d’Iddink sinó que es gestionarà pel centre, directament amb les famílies de l’alumnat que cursi la matèria, durant el mes de setembre.

  • AJUTS LLIBRES AJUNTAMENT (enllaç)
  • AJUTS MATERIAL AJUNTAMENT (enllaç)
  • INFORMACIONS AMPA: ACTIVITATS EXTRAESCOLARS (enllaç)

HORARI I AULES PRESENTACIÓ ALUMNAT ESO I BATXILLERAT SETEMBRE 2022 (ENLLAÇ )

1 ESO

2 ESO

3 ESO

4 ESO

  • Informació per al curs 2022-2023. (ENLLAÇ)
  • Llistat anonimitzada d’optatives assignades segons formulari de tria. (ENLLAÇ)
  • Llistes anonimitzades grup classe (ENLLAÇ)

1 BAT

  • Informació per al curs 2022-2023. (ENLLAÇ)
  • Llistat d’optatives assignades segons formulari de tria enllaç
  • Sol·licitud de cursar matèries de batxillerat a l’Institut obert de Catalunya (IOC). Lliurar-ho emplenat màxim el 5 de setembre. Enllaç
  • Llistes anonimitzades grup classe. (ENLLAÇ)

2 BAT

  • Informació per al curs 2022-2023. (ENLLAÇ)
  • Llistat de matèries optatives i de modalitat assignades segons formulari de tria enllaç
  • Sol·licitud de cursar matèries de batxillerat a l’Institut obert de Catalunya (IOC). Lliurar-ho emplenat màxim el 5 de setembre. Enllaç
  • Llistes anonimitzades grup classe. (ENLLAÇ)