Hongria 2015

Budapest, març del 2015

La primera trobada amb alumnes dels diferents centres que participen en el projecte ha estat a Budapest, a l’institut Nagy Sándor József Gimnázium. Durant uns dies, del 17 al 24 de març, onze alumnes de primer de batxillerat del nostre centre han pogut conèixer i participar de tot un seguit d’activitats que havia preparat aquest institut, que és el que coordina també el projecte.

Ja des del primer dia els alumnes formaven equips internacionals per tal de resoldre tasques, preparar activitats, participar en tallers, jocs i esports i alhora intercanviar experiències. La llengua vehicular ha estat sempre l’anglès.

L’estada també es va aprofitar per visitar els indrets més turístics de la ciutat de Budapest,  la capital d’Hongria, considerada una de les ciutats més boniques d’Europa, i amb monuments que són patrimoni de la humanitat, com el barri del castell de Buda, a la dreta del Danubi, on els alumnes van fer una gimcama  descobrint racons singulars, la Plaça dels Herois o l’avinguda Andrássy. També vàrem visitar la catedral i ens van oferir una visita comentada a l’impressionant parlament hongarès.

Fora de la capital, els nostres alumnes van visitar paratges com el llac Balaton, el poblet típic de Esztergom o  van gaudir d’allò més anant a un parc d’aventures per practicar tirolina, tir amb arc etc. Fins i tot van tenir temps de gaudir dels famosos banys termals de la ciutat!

La experiència ha estat molt ben valorada pels alumnes, famílies i professors. Esperem poder repetir aviat una nova trobada. En principi aquésta es preveu que sigui a l’inici del proper curs, a Romania.