Cloenda del XVIIIè CTR de Sant Martí

Els passats 1 i 2 de març s’ha celebrat el XVIIIè Congrés de Treballs de Recerca de Batxillerat, del districte de Sant Martí.

Aquest Congrés va néixer ara fa divuit anys, a l’Institut Joan d’Àustria, amb la intenció de fer visible i públic, l’esforç, les inquietuds, les noves metodologies i les diferents visions que, envers la recerca, tenia l’alumnat de Batxillerat. El Congrés més antic de la ciutat de Barcelona en el seu àmbit ha anat evolucionat al llarg del temps, fins arribar al moment actual coorganitzat entre els Serveis Educatius del Districte de Sant Martí (a través del CRP) i l’Institut Joan d’Àustria.

Centres participants

Aquesta edició del Congrés ha contat amb la participació de 32 alumnes de batxillerat,  que han exposat els seus treballs de recerca. Provinents de 14 centres del districte:

Centre d’Estudis MONTSENY
Escola SANTA MARIA DELS APÒSTOLS
Institut BARRI BESÒS
Institut BERNAT METGE
Institut FRONT MARÍTIM
Institut ICÀRIA
Institut INFANTA ISABEL d’ARAGÒ
Institut JOAN d’ÀUSTRIA
Institut JUAN MANUEL ZAFRA
Institut MOISÈS BROGGI
Institut QUATRE CANTONS
Institut RAMBLA PRIM
Institut SALVADOR ESPRIU
JESUÏTES EL CLOT

l’alumnat ha presentat, als nombrosos assistents, treballs d’àmbits molt diversos (tecnològic, humanístic, social, científic, lingüístic); tots ells d’una qualitat immillorable.

Lliurament de diplomes

Els actes de lliuraments de diplomes als participants han estat uns dels moments més emotius

Alumnat de INS Barri Besòs, INS J.M. Zafra, INS Quatre Cantons i INS Salvador Espriu Lliurament: Sra. Anna Vera i Sra. Carlota Falgueras
Lliurament: Sra. Anna Vera i Sra. Carlota Falgueras
Alumnat de INS Bernat Metge, Jesuites el Clot i Institut Icaria Lliurament: Sra.Anna Vera i Sra. Carlota Falgueras
Alumnat de INS Bernat Metge, Jesuïtes el Clot i Institut Icària
Lliurament: Sra.Anna Vera i Sra. Carlota Falgueras
Alumnat de Sta. Mª dels Apostols, INS Moises Broggi, CE Montseny i INS Rambla Prim Lliurament: Sr. Lluís Vallvé
Lliurament: Sr. Lluís Vallvé
Alumnat de Ins Front Maritim, INS Infanta Isabel i INS Joan d'Àustria Lliurament: Sr. Miquel Essomba i Sra. Carlota Falgueras
Alumnat de Ins Front Marítim, INS Infanta Isabel i INS Joan d’Àustria
Lliurament: Sr. Miquel Essomba i Sra. Carlota Falgueras

Acte de cloenda

L’acte de cloenda ha estat a càrrec del Sr. Miquel Àngel Essomba i Gelabert (Comissionat d’Educació i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona)  i la Sra. Carlota Falgueras Marsal (Consellera d’Educació del Districte de Sant Martí).

Sra. Carlota Falgueras i Sr. Miquel Essomba

Treballs Guanyadors

El jurat indica que enguany ha estat molt difícil prendre la decisió de quins serien els tres treballs guanyadors, que anirien a la Mostra de Recerca Jove de Barcelona, per l’excel·lent qualitat dels treballs. S’ha necessitat més temps del previst i una relectura d’alguns treballs per part de tot el jurat.

Després de les deliberacions finals els tres treballs guanyadors, que representaran al Districte de Sant Martí a la Mostra de Recerca Jove de Barcelona són:

LA MÚSICA DE LA NATURA. ZOOSEMIÒTICA I ZOOMUSICOLOGIA D’AUS.

Autora:  Laura Díaz-Pinto Fiallega

Tutor:    Francesc Llinares

Centre:  Institut Bernat Metge

DISSENY I CONSTRUCCIÓ D’UNA IMPRESSORA 3-D

Autor:    Asier Alcorta Madrona

Tutora:  Montserrat Majolero

Centre:  Jesuïtes el Clot

TIC TAC: PROCÉS CREATIU D’UNA ANIMACIÓ

Autora:  Alba Serrano Piñero

Tutora:  Núria Beltran

Centre: Institut Moisès Broggi

Mencions especials

A més a més, s’ha donat menció pel mèrit dels seus treballs, tot i que no han estat seleccionats per la Mostra de Barcelona, als següents treballs:

LA CONTAMINACIÓ: LLOBREGAT VS BESÒS

Autor:   Yeray Susan i Chil

Tutor:   Blas Tallón

Centre: Centre d’Estudis Montseny

RETRATO EN SEPIA DE LA BARCELONA DE MARSÉ. CERRANDO FOCO SOBRE “ÚLTIMAS TARDES CON TERESA”

Autora:   Júlia Moreso Ayora

Tutora:   Mª Rosa Aguado

Centre:   Institut Icària

EL LÀSER: ARMA O JOGUINA?

Autor:   Iker Zamorano Vega

Tutora:  Roser Arenós

Centre:  Institut Infanta Isabel d’Aragó

Llibre del Congrés

Podeu descarregar-vos el Llibre del XVIIIè Congrés, en format digital, amb els resums dels treballs presentats.