cARTografies: sons del barri

En la nostra exploració del barri no hi podia faltar la cARTografia del paisatge sonor que ens envolta.

Els nois i noies de 1r s’han concentrat en escoltar atentament tots els sons que copsen anant i tornant de l’institut, a la tarda quan volten pel carrer i juguen a les places, i a la nit des del balcó o la finestra de casa.

La primera fase d’aquest treball ha consistit en estudiar les qualitats dels sons i analitzar els més quotidians tot aplicant-hi les nocions d’altura, intensitat, durada i timbre. En un segon moment, hem enregistrat aquests sons i hem jugat a imitar-los amb objectes que teníem a l’abast.

Aquest so del mar l’hem fet… sacsejant dos anoraks!

Amb tot aquest material sonor com a font d’inspiració els alumnes han escrit unes peces que combinaven petits ritmes i melodies amb enregistraments. Quan, després d’assajar-los, els han interpretat davant dels companys, hem pogut sentir un inventari acústic de la vida del barri: les activitats productives i d’oci que s’hi desenvolupen, el moviment dels vehicles i de les persones, la cadença de la pluja i la remor del vent, i el pas del temps, continu i imperceptible.

Amb totes les partitures hem fet un gran mural a l’aula de música que ens ha acompanyat silenciosament fins a final de curs.