cARTografies: els Movie Maker!

El treball de plàstica i català sobre la presència de la natura al barri ha anat acompanyat a classe de música per l’audició d’obres dedicades als ocells, als arbres i als peixos. Escoltant atentament alguns fragments escollits, hem pogut veure de quina manera els compositors ens parlen de la natura, emprant tots els recursos tímbrics i estilístics al seu abast.

Ens hem pogut adonar, així, que no es tracta d’una imitació estricta, sinó d’una evocació que sovint ens parla més del món interior de l’artista que de la realitat exterior que ha encès la guspira de la inspiració.

Us oferim a continuació un recull dels dibuixos que han fet els nois i noies emmarcat per algunes d’aquestes peces. Els peixos neden en les aigües impressionistes d'”El mar” de Debussy, un autor que ja ens va acompanyar en el treball sobre els jocs del primer trimestre.

Les fulles dels arbres es gronxen al ritme dels “Pins de Roma” de Respighi, que va dedicar una trilogia a la seva ciutat d’adopció.

Finalment, els ocells voleien amb les harmonies insòlites de Messiaen, que dedica “Petites esquisses d’oiseaux” als ocells que tan bé coneixia.